Moda

Margherita Missoni: “El 'boho chic' l’han inventat els meus avis”

La 'it girl' i dissenyadora italiana, hereva de la firma Missoni, ha aterrat a Barcelona per recollir el Fashion Tribute, que el 080 ha concedit a la seva mare, Àngela Missoni

Entre grup i grup de turistes, a l’elegant sala Domènech i Muntaner del Recinte Modernista de Sant Pau, aquest migdia ha aparegut la italiana Margherita Maccapani Missoni, tercera generació de la casa Missoni i creadora de la seva pròpia firma de moda infantil. Podria haver passat per una turista, per a aquells que no la coneguin, si no fos per les càmeres que l’envoltaven. Però la seva visita a Barcelona no té res a veure amb l'oci: ha vingut com a convidada d'honor del 080 Barcelona Fashion i a recollir el Fashion Tribute, que la passarel·la li ha concedit a la seva mare, Àngela Missoni –directora creativa de la prestigiosa firma de punt italiana– pel seu paper i aportació a la moda en l'àmbit internacional.

Després d'atendre els mitjans entre vitralls, trencadissos i altres elements modernistes, Margherita i Lisa Lovatt-Smith, exeditora de 'Vogue', han mantingut un col·loqui sota el títol 'Família Missoni. Néixer en la moda'. La dissenyadora ha destacat que l’empresa familiar amb la incorporació d’Àngela com a directora creativa, ara fa 20 anys, es va renovar i modernitzar. “I va tornar a la seva essència 'boho chic'”, estil que, segons Margherita, van inventar els seus avis, Rosita i Ottavio Missoni, quan van crear la firma, el 1960. També ha destacat la creativitat i l’emprenedoria com a qualitats que defineixen la seva mare.

"La moda no és l'únic que importa"

Durant el col·loqui, també ha volgut parlar d’una altra persona molt important en la seva vida, la seva àvia. “Ella em va ensenyar que la moda no és l’única cosa important, que està bé tenir altres interessos i passions, i que és saludable mantenir certa distància amb aquest món, al final només són vestits”, ha declarat. I sembla que aquesta filosofia l'ha acompanyat al llarg de la seva vida. De fet, ha explicat que va decidir crear la seva pròpia marca després de ser mare, ja que les seves prioritats van canviar: “ Preferia la qualitat de vida a l’ambició: treballar menys i poder estar amb els meus fills a les tardes i això quan treballes a una gran empresa com Missoni és molt difícil”. Tot i així, la que durant un temps va ser una reconeguda 'it girl', ha reconegut que se sent molt afortunada d’haver nascut en el món de la moda. “M’ha donat l’oportunitat de conèixer molta gent i de crear la meva marca”. I ha afegit que no descarta convertir-se algun dia en l’hereva de la saga Missoni.

Sobre la firma Margherita Kids, la dissenyadora ha explicat que es tracta de p eces molt més assequibles que Missoni, ja que oscil·len entre els 30 i 80 euros. També ha explicat que són peces pensades per combinar de diverses maneres, perquè "els nens s'inventin un conjunt bonic. Que comencin a triar la seva roba i desenvolupin el seu estil, la seva història", ha comentat.

Finalment, Missoni també ha parlat sobre com veu el futur del sector de la moda. Per a ella, “ ha d’estar unit a la sostenibilitat, no només ecològica. La moda no pot donar l’esquena al món, ha d’estar connectada a la realitat social”.

Més continguts de