Paradetes d’estiu plenes de talent

Els dissenyadors emergents presenten les seves propostes fetes 100% a Barcelona

Amb el bon temps i les llargues hores de sol, els mercats de disseny i artesania es multipliquen per tot el territori i suposen una bona oportunitat per mostrar creacions que no se solen veure en les botigues més convencionals i per descobrir el talent dels dissenyadors més emergents del panorama local. Amb aquesta filosofia, durant tot l’estiu La Roca Village participa en el White Summer Festival convertint les seves instal·lacions en un escenari obert a aquests nous dissenyadors i esdevenint un punt de trobada entre els amants de la moda, la cultura i la gastronomia.

Banyadors, joies, rellotges o mocadors ‘made in Barcelona’ són només alguns dels productes estrella dels dissenyadors, que, després d’haver exposat a La Roca durant el mes de juliol, ara també es poden veure al White Summer Market, la fira de disseny que s’ha instal·lat a la localitat de Pals fins al 25 d’agost. Allà es poden descobrir algunes de les creacions d’aquests artistes, com la joieria pràctica i pensada per al dia a dia de la firma Aina Barcelona; els mocadors atemporals inspirats en viatges i records d’An-Da; els rellotges fets amb materials i ètica 100% sostenible de Feel Wood Watches o les espardenyes que evoquen l’estil de vida hawaià d’Alohas Sandals.

La inspiració no té límits per a aquests nous dissenyadors. Encara que, si hi ha alguna cosa que tenen en comú, és que la marca Barcelona es respira en totes les seves creacions. Estan orgullosos del seu origen i amb els seus dissenys apunten maneres per mostrar l’essència d’aquesta ciutat cosmopolita a tot arreu on van. Alguns fins i tot ja apunten maneres en l’àmbit internacional. De moment, els que vivim en aquest racó del Mediterrani podem gaudir del seu talent i, alhora, apostar pel quilòmetre 0.

Joieria amb elements barcelonins

Aina Barcelona

Peces senzilles, pràctiques i per al dia a dia. Així descriu la seva línia de joieria la dissenyadora Aina Ministral. Fa gairebé 7 anys que aquesta barcelonina va crear la firma Aina Barcelona després d’haver finalitzat els estudis de joieria. "El procés va ser molt natural; simplement vaig començar a fer dissenys fins que vaig crear la marca", explica aquesta jove de 29 anys, que assegura que no és dissenyadora, sinó joiera, i que no té cap línia de joies que respongui a cap temporada en concret. "Vaig traient peces durant tot l’any i el seu disseny depèn del meu estat d’ànim o del moment personal en què em trobi", diu Ministral, que acaba de ser mare. El seu objectiu és que les joies es puguin dur tant per fer esport com per arreglar, i per això aposta per la plata com a material principal. Tot i això, també treballa amb or i pedres precioses per encàrrec. I si una cosa caracteritza els seus dissenys és que en la majoria dels casos estan inspirats en Barcelona. Algunes de les seves peces tenen detalls com el panot, encara que reconeix que, "de forma involuntària", altres joies tenen formes que recorden la capital catalana, com podria ser una onada. El que està clar és que totes les seves obres han estat dissenyades i produïdes a la mateixa ciutat en petits tallers artesans. Actualment té una botiga al carrer Ciutat de Balaguer 45, i a l’octubre n’obrirà una altra al carrer Sèneca, on també hi haurà un ‘showroom’ i un taller artesanal.

El bany més mediterrani

Bohodot

Tot va començar el 2012, quan la dissenyadora Peque Fortuny i la seva filla Cristina Torras, estudiant d’ADE i apassionada de la moda, van engegar la firma de bany per a dona i infantil Bohodot. Defineixen les seves col·leccions com a "femenines, romàntiques i mediterrànies", i sempre aposten per la "qualitat dels teixits, l’atenció en els detalls i la fabricació feta a Barcelona", explica Torras. En la seva col·lecció actual de primavera-estiu, ‘Atmosphere’, aposten pels culots en nous teixits com el vichy acompanyats amb sostenidors ‘bandeau’ i conjunts d’inspiració esport amb tops asimètrics i teixits brillants. D’altra banda, els seus banyadors tenen estampats divertits, com estrelles, alvocats o petites flors que atorguen un toc optimista a l’hora del bany. La firma, que ven sobretot a través de la seva botiga online i en més de vuitanta botigues multimarca, també aposta pels materials sostenibles i reciclats. "Estem començant a introduir un nou material per fer les licres, que es fan amb plàstics que s’extreuen del Mediterrani", explica Torras.

Marino Barcelona

Farà 6 anys que la dissenyadora Maribel López i els seus dos fills es van adonar que el mercat de banyadors masculins era molt car i no oferia dissenys que es poguessin conjuntar entre pares i fills. Amb aquesta premissa va néixer Marino Barcelona, una firma de moda de bany masculina que aposta per banyadors creats amb línies divertides i estampats on no falten els flamencs, els aneguets o figures tan estiuenques com les àncores d’un vaixell. Però si una cosa tenen clara és la cura amb la qualitat del producte, sempre dissenyat a Barcelona i fabricat a quilòmetre 0. "Cuidem molt els detalls interiors dels banyadors, com les butxaques i els cordills, que són d’assecat ràpid", explica López. Encara que principalment venen a través de la seva botiga online, durant l’any exposen al mercat de Palo Alto de Barcelona i en botigues multimarca.

L’hora més sostenible

Feel Wood Watches

Si una cosa caracteritza la firma de rellotges Feel Wood és la seva aposta per la sostenibilitat. Per començar, per cada rellotge que venen es comprometen a plantar un arbre. El dissenyador Alejandro Gil, que va engegar el projecte fa dos anys, procura que tots els seus rellotges estiguin fets amb materials biodegradables com la fusta natural, el cuir o el suro. Però un dels materials amb què marca més tendència ecològica és el Piñatex, un cuir vegetal fet amb fibres reciclades de les fulles de pinyes. "Aposto per l’’slow fashion’", explica Gil, que defineix els seus rellotges com a "elegants, minimalistes, de disseny sostenible i innovadors en els materials". A més, són rellotges "atemporals i que es poden dur durant tot l’any". Un dels serveis de la firma que més èxit té és la possibilitat de personalitzar amb tota mena de detalls cada model de rellotge. De moment, les seves vendes es fan a través de la botiga online i de diferents ‘pop up stores’.

Mocadors que revelen instants

An-Da Barcelona

Per a la dissenyadora Andrea Alós, la inspiració sorgeix de la conca del Mediterrani, de les vivències personals i dels viatges que ha fet pels Estats Units i la costa amalfitana, a Itàlia. "Volia sortir del cercle de les temporades estiu-hivern i fer uns mocadors atemporals", explica. Per fer-los, utilitza materials que normalment són seda 100% i ‘modal cashmir’, que, tot i que es dissenya a Barcelona, es fabrica a Itàlia. "En fem poques quantitats, perquè la nostra filosofia no és omplir-nos d’estoc", apunta. Inaugurada fa dos anys, la firma ha apostat des del principi per la sostenibilitat, el comerç just i la moda ètica i sostenible. Les seves vendes es fan a través de la botiga online, per això considera que poder estar exposada en el mercat de talents és "una bona oportunitat per rodejar-se de dissenyadors emergents i poder fer les coses sense presses i de forma atemporal, perquè aquesta és la nostra filosofia i és el que al final perdura en el temps", conclou.

Espardenyes amb aires hawaians

Alohas Sandals

Espardenyes de tota la vida però inspirades en l’estil de vida de Hawaiï. Amb aquest concepte va néixer Alohas Sandals fa 5 anys de la mà d’Alejandro Porras. Les espardenyes, fetes a mà i dissenyades a Barcelona, són d’estil bàsic, però reinventades segons les noves tendències de cada temporada. Els seus dissenys van des de turmells embolicats en cintes color pastel fins a espardenyes color camel amb plataformes de 9 centímetres. Tot s’hi val per evocar un estiu etern en tots els seus models. Tot i això, per a aquesta temporada la firma, que ja s’ha fet internacional, ha apostat per l’anomenada City Collection: models adaptats a la vida de ciutat durant els mesos de més calor.

Funcionalitat estiuenca

Mónica Abril

Totes les bosses de mà de Mónica Abril, firma fundada el 2014, estan dissenyades i fabricades artesanalment a Barcelona. El seu lema és crear peces en què la funcionalitat ‘easy wear’ i la comoditat primin per damunt de tot. Un altre dels pilars de la firma és la gran cura i dedicació a l’hora d’escollir i tractar les matèries primeres: les seves bosses de mà estan fetes amb cotó, lli i pells d’adobat vegetal de gran qualitat. Tota una producció feta de forma ‘slow’ i per a la qual la dissenyadora s’inspira en els detalls del dia a dia per crear noves idees.

Més continguts de