Deu aliments que rejoveneixen més que el bòtox

Un cirurgià plàstic recull en un llibre la llista dels aliments més indicats per rejovenir la pell

Passar pel cirurgià no és l'única manera de treure's anys del damunt –ni la millor–. Un cirurgià plàstic que fa 16 anys que investiga tota mena de trucs per rejovenir la pell ha arribat a una conclusió: només fent uns petits canvis en la nostra dieta podem treure'ns uns quants anys del damunt.

I és que en el seu últim llibre, " The Age Fix: A Leading Plastic Surgeon Reveals How to Really Look 10 Years Younger", el doctor Anthony Youn recull un seguit de solucions davant l'envelliment, moltes de les quals queden ben lluny de les sales d'operacions. De fet, dedica un capítol sencer a la dieta, en què explica quins aliments hem de menjar per semblar més joves sense haver de recórrer al bòtox

Aquests són els deu aliments que t'ajudaran a fer retrocedir el rellotge, segons Youn:

1. Ou

Segons Youn, menjar un ou al dia et manté lluny del cirurgià, ja que porten proteïnes que potencien el col·lagen i la vitamina A, elements que fan que tinguem la pell ferma i estirada. També es recomana aplicar clara d'ou per a tractaments facials, com ara per combatre l'acne.

2. Quinoa

La quinoa és una planta de la qual en mengem les llavors. Rica en midó i producte estrella en tot tipus de dietes, la quinoa conté un alt nivell de zinc, un mineral que estimula el creixement cel·lular i de reparació de la pell. També és rica en magnesi, fòsfor i ferro.

3. Salsa de tomàquet

"És una manera fàcil d'aconseguir una bona dosi de licopè, que té beneficis antiinflamatoris profunds, i la inflamació contribueix a l'envelliment de la pell", explica Youn, que també afegeix que cinc cullerades de salsa de tomàquet al dia pot reduir el risc de patir cremades solars.

4. Xocolata negra

¿Com lluitar contra les taques solars i augmentar el flux sanguini per a un millor estat de la pell? La resposta de Youn és la xocolata negra. La seva riquesa en antioxidants provoca que la nostra pell sigui més resistent als rajos del sol i fa que la circulació de la sang als capil·lars propers a la pell sigui més fluïda. D'aquesta manera arriba més oxigen i nutrients a les cèl·lules de la pell.

5. Nabius

Segons el cirurgià, una tassa de nabius garanteix la quantitat necessària de vitamina C que hem de prendre cada dia. "La vitamina C és soluble en aigua, fet que significa que no la podem emmagatzemar", explica Youn, mentre destaca la importància de menjar una ració d'aliments diària rics en aquesta vitamina.

6. Moniato

El secret del moniato es troba en el seleni, un mineral que protegeix la pell i disminueix les arrugues. Segons Youn, "millora la capacitat de la pell per retenir la humitat". També n'augmenta la brillantor i en millora l'aspecte.

7. Te verd

Si hi ha una beguda que recomana Youn, és sens dubte el te verd. "Té, de llarg, més antioxidants contra l'envelliment que el cafè negre, mentre que encara et dóna un impuls de cafeïna". A més, diferents estudis han destacat que el te verd ajuda a prevenir el càncer de pell, a rejovenir les cèl·lules i a la desinflamació de la pell. 

8. Gambeta

Les gambetes són riques en vitamina E, que pot revertir el dany de la pell i les cicatrius. També ajuda a mantenir una pell ferma.

9. Papaia

La papaia té múltiples beneficis per a la pell. Des d'ajudar a l'eliminació de cèl·lules mortes fins mantenir la pell hidratada. Youn explica que porta vitamines E, C i betacarotè, elements que protegeixen la pell i prevenen la sortida d'arrugues.

10. Ostres

Gràcies al seu alt contingut de zinc, les ostres son conegudes per ser un dels millors aliments per reparar la pell. Així que les ostres, més enllà de ser conegudes per ser un aliment afrodisíac, ajuden a generar col·lagen i regenerar els teixits.

Més continguts de