Com trobo companys de viatge compatibles?

Proliferen les plataformes online que posen en contacte viatgers amb interessos similars

“Busco company/a de viatge per agafar vacances a la tardor. M’agradaria visitar Mongòlia o el Nepal (Trekking Annapurna? Sí!). 31 anys. Gresca, xerinola i aventures. Apunta-t’hi”. Aquest és un dels missatges que es poden llegir al taulell d’anuncis de la llibreria de viatges Altaïr, a Barcelona. Durant anys, aquest suro a l’entrada de l’establiment ha sigut (i segueix sent) un referent per trobar companyia a l’hora de viatjar.

Des de fa uns anys, però, trobar un company de viatge compatible també es pot fer a través de les xarxes gràcies als fòrums i les plataformes online que posen en contacte viatgers amb inquietuds similars.

La història de l’Anna Claramunt n’és un exemple. Ens situem al 2017. L’Anna és a l’Uruguai d’intercanvi i té ganes de viatjar al Brasil, però no vol fer-ho sola. No troba ningú amb qui compartir el viatge, així que es connecta a la xarxa a la recerca d’alguna web que la pugui ajudar. Bingo! Troba Nomadizers, una plataforma que s’acaba de llançar que neix com la xarxa social que vol unir viatgers. L’Anna no ho sap, però la web l’ajudarà a trobar un company de viatge que serà una noia catalana. A l’altra banda de l’Atlàntic, el Javier Granado i la Myriam Ribera ja feia un any que havien llançat una plataforma online que posava en contacte viatgers. “La meva sòcia i jo sempre acostumàvem a fer un viatge junts, però l’estiu del 2015, per motius personals i de feina, no vam coincidir i ens vam quedar sense viatge. Arran d’aquesta necessitat, vam pensar: per què no creem una plataforma per trobar companys de viatge?”, explica el Javier. Un any més tard, Nomadizers veia la llum i 12 mesos després, quan l’Anna el feia servir per no anar al Brasil sola, ja tenia 30.000 usuaris arreu del món, una xifra que s’ha multiplicat i que ara mateix arriba als 70.000 registres en 90 països diferents.

“Va ser molt ràpid. M’hi vaig registrar i hi vaig posar que volia anar a Rio des de l’Uruguai. En pocs dies em va contactar el Guille, vam quedar i vam començar a organitzar el viatge”, explica l’Anna.

El Tinder dels viatges

La plataforma funciona com la famosa aplicació per lligar Tinder. A partir del país on es vol viatjar, la disponibilitat, però també les aficions, els interessos i la manera de viatge que es descriu al moment de registrar-se, Nomadizers busca els viatgers més compatibles. “Amb nosaltres la va clavar, no vam tenir cap problema”, explica l’Anna.

Una altra usuària és la Laura Carrasco, una noia de 23 anys de Barcelona que fa un any també es va registrar a l’aplicació amb la intenció de fer un viatge improvisat i amb objectiu cultural al Japó. Va trobar tres companys de viatge, tots de Barcelona. “Va anar molt bé, perquè vam poder quedar i coneixe’ns abans de marxar”, recorda. “No vam tenir cap problema i l’aplicació va encertar a la perfecció la manera de viatjar que buscava en els meus companys. Tots volíem explorar la cultura i no tenir un viatge massa organitzat”, explica. “És una idea brillant, perquè jo amb les meves amigues no podria marxar de viatge. Així, en canvi, he trobat uns companys amb qui ja he fet més escapades”, relata. El funcionament de l’aplicació és igual que el de Tinder: “El nostre algoritme creua dades i fa matches en funció dels interessos de cada usuari”, explica el Javier, que també diu que dels 70.000 usuaris el 60% han fet un match.

Agència i xarxa social

Una altra opció de Nomadizers és apuntar-se a un dels centenars de viatges ja organitzats que ofereix la web. “Oferim a les agències de viatges un espai on anunciar els seus paquets turístics”, explica el Javier. Són viatges pensats per a mil·lennials, “molt experiencials, d’aventura i molt bé de preu”, detalla. Així, la plataforma també es converteix en un lloc de trobada entre els futurs companys de viatge que trien un mateix paquet turístic.

En aquest sentit, l’agència de viatges Plan B Club és una altra empresa catalana que ha barrejat la necessitat de trobar companys de viatge amb els viatges que ofereix. “Nosaltres som una agència de viatges per a persones que no volen viatjar soles”, explica Jesús González, CEO de Plan B Club. “A partir d’una necessitat personal, vam veure l’oportunitat d’oferir als nostres clients una plataforma en forma de xarxa social on poder-se trobar amb els companys de viatge”, detalla. La idea principal és que els clients d’un mateix paquet turístic puguin coneixe’s abans, però també ofereixen la plataforma perquè els viatgers puguin organitzar els seus viatges per lliure, a part de les propostes que ofereixen com a agència de viatges. Ara mateix ja tenen 27.000 usuaris registrats, la majoria dels quals són de l’Estat.

Mil·lennials i ‘singles’

Els perfils d’usuaris de les dues plataformes són molt diferents. Mentre que Nomadizers es mou entre un públic mil·lennial que va dels 20 als 35 anys -amb els 29 com a edat mitjana-, els usuaris de Plan B Club són lleugerament més grans i es concentren en la franja d’entre 35 i 50 anys. “Moltes de les persones que s’apunten als nostres viatges són separats que no tenen amb qui fer un viatge”, detalla el Jesús. En canvi, el Javier explica que la seva plataforma ha atrapat un públic jove: “Les noves generacions ja no tenen por de pensar qui hi ha darrere la pantalla. Han nascut en l’era del WhatsApp i, per a ells, és natural coneixe’s a través d’internet”.

Sobre les destinacions, la plataforma per als mil·lennials ha detectat que els tres viatges més demandats són Tailàndia, Indonèsia i Islàndia. En el cas de Plan B Club, ofereixen des de propostes més pròximes, com una escapada al Pirineu amb fills, fins a opcions més exòtiques, com un gran tour per Guatemala o un viatge a la Riviera Maya per a singles.

Nomadizers està en plena expansió. Després de formar part d’un programa d’acceleració d’empreses, ha aconseguit 100.000 euros d’inversió que provenen de diferents inversors, amb la Mútua dels Enginyers com a principal. Amb aquests diners preveuen ampliar l’àrea de negoci, l’equip i arribar, abans de final d’any, a 300.000 usuaris. Per la seva banda, Plan B Club considera que aquest tipus de negoci està a l’alça i, tot i que ells només fa un any que són al mercat, ja han creat més de 100 viatges diferents i registren uns 4.000 usuaris nous al mes.

Altres webs i aplis

GAFFL

Són les sigles de Get A Friend For Life [Fes un amic de per vida], i és l’aplicació més simple de totes. Posa en contacte persones amb els mateixos interessos que volen viatjar al mateix lloc i compartir despeses. Disposa d’un sistema de verificació de comptes.

Trip Together

És una xarxa social amb més d’un milió d’usuaris que posa en contacte viatgers que volen anar a una mateixa destinació, però també viatgers amb locals. Un filtre de cerca et permet buscar el teu company de viatge per edat, sexe, destinació i dates. Té una versió de pagament amb més opcions.

TripGiraffe

Per accedir a la plataforma cal que posis un viatge concret o que t’apuntis a un viatge ja creat, on pots veure el tipus de viatge, la destinació, les dates, el pressupost i les dades del que seria el teu company de viatge. La plataforma també té un blog amb les experiències dels viatgers que ja l’han fet servir.

Travel Sisters

L’objectiu és el mateix: compartir un viatge amb una persona amb els mateixos interessos que tu. Però la gran diferència d’aquesta plataforma és que està pensada només per a dones.

Travello

Només en versió apli, es defineix com la xarxa social per a viatgers. A part de trobar-hi companys de viatge, també pots penjar-hi fotos, preguntes o consells. A més, ofereix un mapa interactiu amb activitats a fer i allotjaments arreu del món.

Més continguts de