Estils 29/06/2019

El 080 premia el gir comercial de Brain & Beast

Sonia Carrasco i Eñaut reben el guardó al millor disseny emergent, i Menchén Tomàs el Modacc

Maria Almenar
4 min
Brain & Beast

Barcelona“Aquest 2019 no donem l’abast. No podem assumir tota la feina que ens ve a sobre”. Ho deia dimecres Ángel Vilda, ànima de Brain & Beast, la firma de la irreverència que s’ha endut el premi a la millor col·lecció del 080 el mateix any en què han disparat les vendes. “En mig any hem facturat la feina d’una dècada”, deia Vilda. I és que el gir estratègic cap a la comercialitat, més el showroom a Hong Kong que ha obert les portes al mercat asiàtic, ha tingut el seu efecte. Vilda va rebre ahir el premi per una col·lecció en què ha posat l’accent en els patrons i les siluetes, i ha deixat el color en segon pla, per als detalls. Però, tot i el canvi, Brain & Beast es manté fidel a la seva essència gamberra. Després de rebre el premi, Vilda va voler agrair la tasca de tot l’equip que hi ha darrere la marca i va reconèixer que el guardó li fa “especial il·lusió”.

L’altre gran premi de la nit va ser per als emergents Sonia Carrasco i Eñaut. El seu discurs a favor de la sostenibilitat va convèncer el jurat del 080, que els va concedir el premi al disseny emergent ex aequo. La jove dissenyadora, que va voler agrair el suport del seu equip i la seva família, està 100% compromesa amb el medi ambient: des dels teixits orgànics, naturals i reciclats a tots els processos de producció. Precisament, la col·lecció que ha presentat denuncia l’acumulació de plàstics als oceans. Per la seva banda, Eñaut Barruetabeña, que després de recollir el premi deia que era “un somni fet realitat”, també aposta per la filosofia de respecte al medi ambient. Finalment, el tercer guardó de la nit, el premi Modacc a la millor col·lecció de marques internacional, se’l va endur Menchén Tomàs amb una proposta sofisticada ambientada en el club de jazz Cotton Club de Nova York.

Més enllà dels guardons, la setmana de la moda catalana la va tancar un dels noms més internacionals, Custo Barcelona, que en aquesta ocasió s’ha fixat en l’aparador social més global, Instagram, per presentar la seva col·lecció d’hivern ready to buy -a punt per vendre-, que arribarà a les botigues al juliol. El títol que li ha posat és Instaglam i inclou un punt d’ironia: “Aprofitem la tirada d’aquesta xarxa social de moda per presentar un tipus de roba sofisticada, gens monòtona”, deia el dissenyador abans de la desfilada. Així, aposta per la individualitat de la dona a través de peces de roba úniques i singulars que la diferenciïn de la resta. “El nostre motor és la creativitat i la innovació, i van més enllà de seguir o no les tendències”, va dir Custo. Sumptuosos abrics i jaquetes oversize amb pèl i serrells, vestits amb motius geomètrics i algun estampat animal print, arriscades combinacions de teixits joia, aplicacions metal·litzades i detalls artesanals en una paleta cromàtica estrident. Essència Custo al 100%.

Aquells meravellosos anys 90

Al matí va ser el torn de la moda de bany, que va traslladar la passarel·la al port Marina Vela Barcelona. Guillermina Baeza va presentar una col·lecció que rememora els anys 90, una etapa d’esplendor creativa de la marca i de la ciutat de Barcelona, perquè va ser quan totes dues es van internacionalitzar. “Van ser uns anys meravellosos en què la moda es vivia amb una màgia especial”, va recordar ahir Belén Larruy, filla de Guillermina i actual dissenyadora de la firma. En aquest context, la col·lecció va recuperar els clàssics amb un gir contemporani. “Vivim un moment clau per actualitzar les nostres peces icòniques i no volem perdre l’essència”, deia Larruy. Emblemes com els banyadors asimètrics i els tuls transparents formen part del seu ADN basat en el disseny, la innovació, la sostenibilitat i la ètica en els processos. A la passarel·la, es van veure peces amb obertures sensuals, logotips i colors i teixits brillants.

Qui també va exhibir nous reptes va ser Como un Pez en el Agua, que obria ahir a primera hora les passarel·les de moda de bany. A la tradicional oferta de biquinis artesans d’esperit romàntic carregats de volants -n’hi havia més que mai-, estampats naïf, mescla de teles i tons sorbet, s’hi va sumar una nodrida oferta de roba que va més enllà de la platja. “Hem apostat per una col·lecció beach couture amb roba més sofisticada per a festes a l’aire lliure o núvies bohèmies”, explicava la dissenyadora, Raquel Pérez.

Sostenibilitat i feminisme

A la tarda va ser el torn dels debutants amb la firma ecoresponsable allSisters, liderada per la seva fundadora, Patricia Caballero, i Alba Bisbal. Aquesta marca sostenible de luxe va aprofitar la seva expansió mundial, a través de les noves col·laboracions amb Victoria’s Secret i Net-a-Porter, per donar-se a conèixer a la ciutat que l’ha vist néixer. “Volíem reafirmar-nos com una firma barcelonina i el 080 ens ha ofert la millor oportunitat de promoció”, recordava la Patricia. Sota el lema “ Responsible swimwear ”, allSisters va presentar banyadors i biquinis d’estètica esportiva que s’elaboren íntegrament amb teixits reciclats d’alta qualitat. Tots en blanc i negre: “Busquem un estil propi alineat amb uns valors responsables i, evidentment, que la dona se senti guapa, còmoda i poderosa”, deia. De fet, hi van desfilar models de diverses talles per representar aquesta pluralitat amb missatges a la pell que apel·laven a la força femenina i l’ecologia. Una filosofia similar comparteixen els dissenys femenins de Laura Vecino amb una proposta fresca en què es van apreciar les línies netes de cada peça, els detalls preciosistes i els patrons molt cuidats. Tancava la jornada de moda de bany Clara Esteve amb All That She Loves. La firma que abandera l’essència de la Costa Brava va apostar pel color en una col·lecció atrevi a amb tints enèrgics, peces superposades amb d’altres streetwear i detalls artesans. Una proposta “ craft amb esperit 2.0” que remullava visualment aquesta última jornada tòrrida de la passarel·la.

stats