De les parelles interracials a la menstruació: així són les noves emoticones

WhatsApp introdueix 230 símbols més, dels quals 59 seran completament nous

Els emojis són figures que representen estats d'ànim, llocs, accions, persones o objectes. Cada dia els utilitzem a les xarxes socials per expressar el que sentim o fem. Fins ara, hi havia més de 1.800 emojis a les xarxes, però a partir d'aquesta setmana n'hi haurà més. WhatsApp llançarà en els pròxims mesos 230 emoticones noves, de les quals 59 seran innovadores i 171 seran variacions de les existents, segons el diari nord-americà 'The New York Times'.

Persones en cadires de roda, parelles interracials, cabells afro o la menstruació són alguns dels emojis que s'introduiran. Tots fan èmfasi en la inclusió de les minories i pretenen representar la diversitat cultural. Així, les xarxes aposten per incloure la diversitat en els missatges que es transmeten en el món digital. Però, sens dubte, una de les emoticones més esperades és la que representa la menstruació. Aquesta incorporació va néixer amb la campanya iniciada el 2017 per l'ONG Plan Internacional. Per a la seva portaveu, Carmen Barlow, "és un pas cap a la ruptura global de la vergonya entorn de la menstruació".

Darrere d'aquesta proposta innovadora hi ha la fundació Unicode, especialista en estàndards adequats per als textos d'internet, que ha donat llum verda a la incorporació d'aquests emojis. Tot i això, fins que les aplicacions –Apple i Google– els incorporin als seus textos passaran alguns mesos. Segons Grag Welch, membre d'Unicode, aquests emojis arribaran als nostres mòbils de cara a la tardor.

Una icona japonesa

'Emoji' és un neologisme que prové de les paraules japoneses 'e', que significa imatge, i, 'moji', que vol dir lletra o caràcter. Els primers emojis van néixer al Japó el 1999, com a resultat de l'intent del dissenyador Shigetaka Kurita de fusionar una emoció i una icona. A partir d'aquí, el concepte d''emoji' va ser utilitzat per diferents empreses de telecomunicació i serveis de correu electrònic. Més tard, Apple va apostar per ells. Era el 2011 i el boom dels iPhone estava a l'alça a les prestatgeries d'electrònica. Apple va reinterpretar aquestes icones per al seu teclat i Google no va trigar a seguir-la. Avui en dia, els emojis s'han tornat tan populars que fins i tot tenen un dia dedicat a ells: el 17 de juliol.

Més continguts de