Gucci retira un jersei polèmic per ser considerat racista

La firma de moda s'ha disculpat després de la pressió social 

El nou jersei que la firma italiana Gucci va presentar a la seva botiga online ha estat retirat per ser considerat racista, segons informa el diari britànic 'The Guardian'. No ha passat ni una setmana des de la seva presentació, però la pressió social dels usuaris d'Instagram i Twitter ha provocat que la marca es veiés obligada a retirar-lo. 

Aquesta peça, anomenada 'balaclava', forma part de la col·lecció tardor hivern 2018-2019 i està valorada en 780 euros. El polèmic jersei de coll alt incorpora un passamuntanyes que arriba fins al nas i queda marcat per un tall a la boca i uns llavis vermells al voltant. Els usuaris consideren que la peça és una falta de respecte per a les persones negres i, a més, coincideix amb la celebració del mes de la història afroamericana als Estats Units. 

Dimecres passat la firma de moda va emetre un comunicat en què es disculpava pels danys i ofenses que la peça podia haver causat i deia que el jersei seria retirat de totes les seves botigues. La firma de luxe ha insistit en el seu compromís amb la diversitat i diu que estan treballant per "incloure la diversitat en totes les esferes de la seva organització".

Prada i Dolce & Gabbana, també acusades per racisme

Tot i així, no és la primera vegada que una marca de moda luxosa ha hagut de demanar perdó i retirar peces o decorats considerats racistes. Al desembre, Prada va haver de retirar dos productes considerats racistes a la seva botiga de Nova York. En aquest cas, eren dues figures que simulaven ser micos o nans negres amb uns llavis vermells gruixuts. El fet va provocar un escàndol a les xarxes socials, que acusaven la marca de caricaturitzar les persones negres.

Una cosa semblant va passar amb Dolce & Gabanna al novembre. La firma es va veure obligada a posposar una desfilada a Xangai davant les crítiques en contra d'una campanya en què apareixia una model xinesa menjant una pizza amb uns palets xinesos. La imatge va provocar les crítiques dels usuaris que consideraven que es banalitzava la cultura xinesa d'una manera racista. #BoycottDolce va ser l'etiqueta que va començar a circular per les xarxes socials en un intent de denunciar aquesta pràctica.

Més continguts de