Estils 18/12/2015

L’entusiasme galàctic que ho envaeix tot

L’estrena mundial de Star Wars, avui, revoluciona el món de les tendències

Natàlia Costa
5 min
01. Consola d’edició especial.   02. Fotomural per a les parets.  03. Dessuadora edició especial Star Wars.  04. Estilogràfica Streamline X Wing.  05. Botes de Chewbacca.  06. Tacons R2D2.   07. Xancletes dedicades al film.

BarcelonaPotser avui no caldrà portar sabates de Chewbacca per celebrar l’estrena mundial del setè episodi de l’aclamada saga Star Wars - El despertar de la força, a càrrec de J. J. Abrams-, però sí que molts fans frisen per demostrar l’alegria que els produeix el retorn de l’univers de George Lucas, ara a càrrec de Disney. La indústria internacional no ha decebut i s’ha posat les piles per oferir a tota aquesta massa d’espectadors els accessoris més inimaginables per fer-los feliços. Les edicions limitades són les fórmules més comunes entre les firmes de luxe, que han pogut utilitzar per a l’ocasió materials nobles i dissenys totalment impensables. De ben segur que els consumidors acolliran aquests productes amb tant d’entusiasme com la projecció maratoniana de les sis pel·lícules de la saga que algun canal televisiu ha ofert aquests últims dies. A les xarxes socials hi ha nervis, comptes enrere i molts comentaris. Els analistes més prestigiosos de Morgan Stanley asseguren que la pel·lícula que s’estrena avui pot aconseguir una recaptació de 2.000 milions de dòlars, una xifra que la convertiria en la tercera més taquillera de la història, per darrere d’ Avatar i Titanic. Tot això ha generat una enorme repercussió a tots els nivells, i les marques comercials no han deixat escapar l’oportunitat de seduir el consumidor amb propostes temptadores. L’expectació no pot ser més alta.

Moda imperial

La moda és el camp on més s’han recreat les marques internacionals, que han aconseguit fer néixer tot un vestuari galàctic de cap a peus. Una de les iniciatives més destacades és la d’un grup londinenc de dissenyadors, que s’han unit per retre homenatge a la saga creant una edició limitada de samarretes unisex amb fins solidaris per a la fundació de l’hospital Great Ormond Street de nens. Es tracta dels dissenyadors Agi & Sam, Bobby Abley, Christopher Raeburn, J. W. Anderson, Nasir Mazhar, Peter Pilotto, Phoebe English, Preen i Thomas Tait. No només ells, sinó també marques mainstream com Forever21 (amb una col·lecció càpsula de 30 peces), Zara (amb pijames i dessuadores molt robòtiques) i la mateixa Disney (ha creat una botiga especial Star Wars a la pàgina internacional Disney Store amb samarretes, sabatilles i tot tipus d’accesoris) han escalfat motors per a l’arribada de la primera part de la nova trilogia. En qüestió de sabates, la proposta més original ha sigut la de la firma anglesa Irregular Choice, que ha creat sabates galàctiques d’allò més extremades: a més de poder ser un autèntic Chewbacca, també és possible convertir-se en el fosc Darth Vader o caminar sobre uns tacons sostinguts per un parell de R2-D2.

Menys excèntrics però també cridaners són els models proposats per la marca de xancletes Havaianas, que ha creat una línia especial per a adults i nens amb jedis, soldats imperials, Yoda, C-3PO i R2-D2 que ha arribat a les botigues aquest desembre, i la firma Ugg, que també s’hi ha sumat amb un conjunt de Darth Vader.

Invasió tecnològica

La febre galàctica ha arribat també a la tecnologia. Un dels llançaments més sorprenents és la nova llengua que ha introduït Google al seu traductor, que permet que els usuaris parlin l’idioma d’aquest univers (si més no, que en visualitzin l’alfabet): es tracta del sistema d’escriptura Aurebesh, creat per George Lucas per a la seva producció. Només cal posar el text en català a la columna esquerra i buscar la llengua a la columna de la dreta. Impressionant. I encara va més enllà l’extensió de Google Chrome que permet bloquejar al teu navegador possibles espòilers, a causa de la gran abundància d’informació que hi ha a la xarxa. Disponible en anglès i castellà, la Star Wars Spoiler Blocker només avisa de contingut perillós per a la innocència de l’espectador, però amb la possibilitat de seguir navegant.

Però això no és tot, perquè l’aplicació mòbil Waze (GPS col·laboratiu), de la mà de Disney, celebra el retorn de la saga amb la incorporació de la veu del famós androide C-3PO perquè guiï l’usuari ajudat d’icones creades especialment per a l’ocasió (és un servei disponible en castellà, anglès, francès, italià i portuguès). Per als que vulguin un objecte més tangible, Hewlett Packard ha creat l’edició especial Portàtil Star Wars, un PC de 800 euros inspirat en la saga i amb un disseny que simula el desgast després d’una batalla. A més, té la inscripció “Imperi Galàctic” gravada en alfabet Aurebesh i els icònics Stormtroopers (o soldats imperials) a la coberta del teclat. També Sony ha creat la Play Station 4 en edició limitada, totalment inspirada en Darth Vader i amb un comandament sense cable amb el logotip de la saga.

El disseny de casa també s’ha vist envaït per l’exèrcit de personatges de la saga. Per exemple, la marca Bauhaus proposa redecorar les parets de l’habitació amb els seus fotomurals (amb el mateix funcionament que el paper pintat) per donar “un toc diferent i cinèfil” a la llar, expliquen. També Curver, d’accesoris de la llar, planteja una col·lecció de caixes de mides diferents per organitzar els trastos d’una manera divertida. Més enllà d’això, les habitacions es poden decorar gràcies a nombrosos accessoris de tota mena, però destaquen les estilogràfiques de luxe, com les dissenyades artesanalment per St Dupont, que arriben a uns preus de 25.100 euros. Un preu només apte per a fans extrems.

Aquesta selecció és només una mostra que tot l’estilisme de la vida quotidiana s’ha vist esquitxat per la que segur que serà la superproducció audiovisual de l’any i potser una de les més sonades de la història. Ara només cal esperar que compleixi les expectatives que s’hi han posat. De moment, el que se sap de la nova entrega de la saga és que ha agradat força a la crítica, que conté moltes sorpreses i que no és apta per a menors de 13 anys. A partir d’aquí, tots els que vulguin més certeses que especulacions només cal que passin per les sales de cinema.

Un fenomen també de baix preu

El fenomen del marxandatge de Star Wars no coneix fronteres i està també disponible per a les butxaques més discretes a preus realment molt baixos. Per exemple, la cadena de roba low cost de Zara, Lefties, ven dessuadores i samarretes amb els personatges de l’entrega cinematogràfica per menys de 10 euros, com també fan la cadena C&A, amb gorres de punt per menys de 8 euros, i Kiabi, amb pijames infantils per uns 13 euros. MediaMarkt ha creat la Zona Star Wars amb productes sobre el nou episodi, com una pilota antiestrès per menys de 9 euros, i també ha reservat un espai per a l’entrega la gran superfície Carrefour, que té articles a partir de 3 euros. El gran low cost dels mobles, Ikea, ven una làmpada que és vista pels fans com l’Estrella de la Mort.

stats