Estils 02/02/2016

El xandall i els mitjons reivindiquen el seu glamur

La dissenyadora Krizia Robustella i la marca Punto Blanco revaloritzen aquestes peces de roba tan quotidianes

Thaïs Gutiérrez
2 min
Un dels xandalls de Krizia Robustella / 080

BARCELONASi us agrada baixar els diumenges a comprar el pa en xandall i heu de suportar les mirades reprovatòries dels veïns més 'fashion victim', esteu de sort. El món de la moda també ha començat a reivindicar el xandall com a peça còmoda i esportiva, però donant-li un toc de glamur, i els mitjons han passat de ser allò que s'amaga dins les sabates a ser un complement més d'un look ben estudiat.

Una de les firmes que ha convertit el xandall en icona és Krizia Robustella, la marca d'una jove dissenyadora que fa temps que desfila al 080 sempre fidel a la seva filosofia autodefinida com a 'sport deluxe', on el xandall és la peça essencial i protagonista.

Robustella ha donat el tret de sortida, aquest dimarts, a la segona jornada del certamen de moda català amb la presentació de la seva nova col·lecció Black Street, per a la propera tardor-hivern. La dissenyadora s'inspira, en aquesta ocasió, en la memòria de la cultura rap dels anys 80 i 90 dels carrers de Nova York i ha carregat la passarel·la de looks en blanc i negre i tons majoritàriament foscos en una feina en col·laboració amb l'artista Nicasio Torres. Les peces uneixen sofisticació i esperit urbà i demostren que la comoditat també pot ser sexi.

D'Igualada al món

Punto Blanco és una casa històrica d'Igualada que des del 1948 es dedica a fabricar mitjons d'alta gamma. Cinc anys després del seu naixement va començar a vendre a altres països, amb una voluntat d'internacionalització que no ha abandonat mai i que ha fet que avui en dia sigui una de les marques de referència arreu del món. Però la firma va anar més enllà dels mitjons –que tanta fama els han donat– i l'any 1996 van crear la línia Punto Blanco Underwear amb la idea de convertir la roba interior en peces còmodes, però també a la moda.

I amb aquesta intenció ha presentat aquest dimarts al 080 la seva col·lecció càpsula Cinematic, creada juntament amb Warner Bros, on Superman i Batman són els protagonistes. Els dos superherois són presents a totes les peces de la col·lecció, plena de propostes còmodes i sexis que han defensat alguns models com Jon Kortajarena.

stats