crítiques de cinema

El western 'Los hermanos Sister' i quatre crítiques més per triar pel·lícula aquest cap de setmana

Des de la tragèdia de Peterloo, fins a un 'film noir' animat que uneix art, cinefília i psicoanàlisi

'Pokémon. Detectiu Pikachu', aventures infantils amb rauxa més enllà de l'anunci publicitari

Crítica de la pel·lícula protagonitzada pels personatges del videojoc de Nintendo

'Los hermanos Sisters', un 'western' atípic sobre el xoc entre civilització i barbàrie

Crítica del film de Jacques Audiard amb Joaquin Phoenix i John C. Reilly de protagonistes

'Ruben Brandt, coleccionista': art, cinefília i psicoanàlisi dialoguen en un 'film noir' animat

Crítica del film de Milorad Krstic, un catàleg inabastable de cites pictòriques i cinèfiles

'Vivir deprisa, amar despacio', l'amor en temps de l'epidèmia de la sida

Crítica del film de Christophe Honoré ambientat en el París dels anys 90

'La tragedia de Peterloo', quan la retòrica obrera és el motor de la lluita revolucionària

Crítica del film de Mike Leigh sobre la brutal repressió d'una manifestació el 1819 a Manchester

La nova obra mestra del cinema xinès i quatre crítiques més per triar pel·lícula aquest cap de setmana

Des del 'biopic' de Nuréiev fins a la dramatització dels fets del 3 de març del 1976 a Vitòria

'En buenas manos', elogi dels serveis socials francesos

Crítica de la pel·lícula de Jeanne Herry sobre els herois invisibles del sistema estatal d'adopció

'El bailarín', correcte 'biopic' d’un mite de la dansa

Crítica de la pel·lícula de Ralph Fiennes sobre la vida del famós ballarí Rudolf Nuréiev

'Vitoria, 3 de marzo': estudiar les ferides de la Transició per explicar un present convuls

Crítica de la pel·lícula basada en l'assassinat de cinc obrers a Vitòria el 3 de març del 1976

'Vengadores: Endgame' i quatre crítiques més per a aquest cap de setmana

Des de la traca final de Marvel fins a una animació sobre Buñuel i el rodatge de 'Las Hurdes'

'Gloria Bell', un 'remake' perfectament prescindible

Crítica del film del xilè Sebastián Lelio, que recrea pla per pla un treball anterior del director

'Leto', llibertat i censura en l’escena rock de la Unió Soviètica del 1980

Crítica del film de Kirill Serebrennikov

'Buñuel en el laberinto de las tortugas', un viatge d’amistat durant el rodatge de ‘Las Hurdes’

Crítica de l'adaptació del còmic de Fermín Solís que parla de la relació entre Buñuel i Ramón Acín

'La portuguesa', lluminosa adaptació literària sobre l'espera poc passiva d'una esposa

Crítica de la nova pel·lícula de la portuguesa Rita Azevedo Gomes

'Alguien especial': Gina Rodriguez és l’estrella en aquesta superficial comèdia de Netflix

Crítica del debut de Jennifer Kaytin Robinson amb missatge d'empoderament en clau mil·lennial

'La Llorona', una entrega amb accent llatí de la saga 'Expedient Warren'

Crítica del film de terror que actualitza l'imaginari d'un mite clàssic del folklore mexicà

'Gracias a Dios': François Ozon celebra la paraula dels supervivents d'abusos a l'Església

Crítica de la pel·lícula del cineasta francès basada en un cas real que va impactar França

'La espía roja': Judi Dench injecta emoció a un drama d’espies massa maniqueu

Crítica del film basat en el cas real de Melita Norwood, que va espiar per al KGB

'Donbass': la guerra civil a Ucraïna, convertida en mosaic demencial

Crítica de la pel·lícula del director Sergei Loznitsa

'La profesora de parvulario', una mestra a la recerca del goig poètic

Crítica del 'remake' nord-americà amb una gran Maggie Gyllenhaal del film de l'israelià Nadav Lapid

'Lo dejo cuando quiera', comèdia amfetamínica amb més eufòria que ressaca

Crítica de la pel·lícula de Carlos Theron inspirada en un èxit de la taquilla italiana

'A la vuelta de la esquina', amor a l'hipermercat

Crítica de la pel·lícula de Thomas Stuber, un idil·li proletari en temps de capitalisme voraç

'Vull menjar-me el teu pàncrees', un melodrama animat per a adolescents

Crítica de l''anime' sobre la relació entre una noia malalta terminal i el noi asocial de la classe

'Dobles vidas': l'eròtica i la retòrica del món literari, segons Olivier Assayas

Crítica de la primera comèdia del director francès, protagonitzada per Juliette Binoche

'7 raons per fugir', rialles enverinades contra la hipocresia de la societat actual

Crítica del film episòdic basat en textos del dramaturg Esteve Soler

'Identidad borrada', exposant la misèria dels centres de reeducació per a gais

Crítica del drama de Joel Edgerton amb Nicole Kidman i Lucas Hedges

'Las invisibles', una pel·lícula de bons sentiments que activa les connexions cinèfiles

Crítica de la comèdia social que ha triomfat a la taquilla francesa

EDICIÓ PAPER 27/05/2019

Consultar aquesta edició en PDF