Àlex Gutiérrez

Àlex Gutiérrez

Casado, Arrimadas i la construcció d'una frontissa

La sortida de Ciutadans del coma electoral no serà fàcil: alguns diaris l'hi posaran més fàcil que altres. Tots els rotatius de Madrid, i La Vanguardia, coincideixen en la mateixa foto de portada: Casado i...

Deu idees per a un debat serè sobre ‘Drama’

1. No hi ha cap dubte que la llengua vehicular de TV3 és i ha de ser el català. La presència del castellà ha de tenir alguna justificació. En el cas de Drama, la justificació és que la sèrie és d’un tercer...

Corinna i el valor d'una declaració influïda per 65 milions d'euros

"Larsen va declarar que Joan Carles I li va donar 65 milions «per gratitud» i no per amagar els diners", diu el titular que obre El País aquest diumenge. Quan el tema del rei emèrit arriba a les portades...

La xarxa ultra Parler topa amb els límits del seu propi discurs

Parler és una xarxa social que es publicita com a bastió de la llibertat d’expressió. En realitat, és un cau per a perfils de tendències feixistoides, perquè hi escampin el seu llenguatge de l’odi habitual....

Loquillo, la classe mitjana, les fortunes i ‘La Razón’

El diari La Razón es marcava un ¿dónde está la bolita? de manual. D’una banda, entrevistava Loquillo i li treien el titular "No s’ha d’oblidar que hi ha gent passant gana". (Pobre: el dia que algú a Madrid...

La dreta mediàtica, contra la Gran Amalgama

Ciutadans ha criticat fins a quedar-se sense alè –i diputats– l’excessiu poder dels partits frontissa, quan són perifèrics, però ara deu estar encantat que li facin la cort. "PSOE, Podem, PP i Cs pacten...

'El Mundo' menysté 30 anys de carrera per un llaç i uns retuits

El Mundo dispara avui contra la nova directora d'informatius del centre de producció de Sant Cugat, Rosa Maria Quitllet. En portada escriu: "Una separatista que fa burla del rei, al capdavant de RTVE...

No serà una targeta SIM el que es carregarà Iglesias

Els diaris de la dreta estan molt excitats amb l'any que va trigar Pablo Iglesias a tornar la targeta SIM de la seva col·laboradora, Dina Bousselham. A la memòria hi havia converses sensibles de la formació...

Les marques i la premsa, contra l'avanç del discurs de l'odi

Llegeixo que la Folha de São Paulo, un dels diaris més prestigiosos del Brasil, ha activat una campanya de defensa de la democràcia perquè creu que Jair Bolsonaro està accentuant la seva deriva cap a una...

Elisabet Casanovas : “De l’atac de riure a l’atac d’angoixa hi ha un pas molt petit”

TV3 estrena aquest dilluns Drama (22.08 h), una sèrie produïda pel Terrat que es va poder veure primer al canal Playz de TVE. Rodada en català i castellà, està protagonitzada per Elisabet Casanovas, en el...

El ‘Com si fos ahir’, en perill?

Ja que la Mònica Planas ha parlat recentment dels dubtes al voltant de la continuïtat del Polònia, val la pena parlar de l’altre producte estrella de TV3 que viu amb inquietud pel seu futur: la sèrie Com...

El 'socialdemocratwashing' de Ciutadans

No serà la primera vegada –ni la que fa un milió– que un polític promet una cosa i acaba fent exactament la contrària. Especialment si aquest polític es diu de nom Pedro i de cognom Sánchez. Però no deixa...

La fina línia entre corregir el racisme i fer una cacera de bruixes

El Washington Post ha publicat una història molt extensa –podria omplir tres pàgines de l'ARA– sobre el fet que en una festa de Halloween oferta pel caricaturista del diari, una dona, Sue Schafer, hi va...

Bipartidisme mediàtic: entre la pomada i el periodisme ‘machote’

Hi ha diaris que tenen paper, tinta... i pomada. "La crisi econòmica empetiteix el marge d’oposició del PP", titula en portada La Razón. És una frega important, per calmar la irritació que pugui causar en...

Not a good time for the King of Spain to promote holidaying at home

On Thursday King Felipe made the front page of ABC. On Wednesday, it was El País and La Razón. Last week, El Mundo and, again, La Razón. We could keep going back in time: every few days some Madrid-based...

El mal moment perquè Felip VI promocioni el turisme interior

Aquest dijous, el rei Felip en portada a l'Abc. Dimecres, a El País i La Razón. La setmana passada, a El Mundo i La Razón. I així podem anar tirant enrere: no passen gaires dies sense que algun dels mitjans...

I la triple dreta es va adonar que era més trumpista que Trump

UN DELS PLAERS de la maduresa és veure com les coses van posant-se al seu lloc per les forces invisibles de l’Univers. Quan Trump es va presentar a les eleccions, la repulsa que generava a Europa era tan...

Quan no publicar unes fotos és el més democràtic

La retirada, per la via de la força popular, de l'estàtua de l'esclavista Edward Colston que hi havia al centre de Bristol ha provocat un moviment curiós: el diari Bristol Post s'ha negat a publicar les...

L'aparent fi de la lluna de mel entre 'El Mundo' i Vox

Els números de les enquestes no val la pena comentar-los gaire, perquè ja sabem que sempre se serveixen esferificats. Són els titulars, el que val la pena d’examinar. I que El Mundo obri portada amb "El PP...

Si TVE vol ser una alternativa a TV3

La idea que TVE s’erigirà en alternativa en català a TV3 és com el cometa Halley, només que passa cada dos d’anys, en comptes dels 76 que triga a tornar el cos celeste. Encara recordo l’última visita...

Gravar un disc sabent que serà l'últim

“Y aquí quedarme para siempre". És el vers final del tema Vuelvo, que obre el disc de comiat de Jarabe de Palo i adquireix ara un significat molt més profund. Eso que tú me das haurà sigut l'últim videoclip...

La lluna de mel reial fa perillar el tallafoc mediàtic

El Telegraph explica que la lluna de mel dels reis Felip i Letícia (467.000 dòlars) la va pagar majoritàriament (269.000) Josep Cusí, el millor amic del rei. Tal com ho expliquen, se suggereix que no es...

La caverna, la carcúndia i la fanfàrria política

"Centenars d’abertzales insulten i assetgen membres de Vox en un míting de Bilbao", diu un titular d’OK Diario. La caverna es posa les botes amb l’incident i ho ven com un atac intolerable a la democràcia....

Regals editorials a Felip VI pel seu aniversari

Són sis anys de regnat de Felip VI i els diaris monàrquics li reten homenatge amb una genuflexió. Hi ha fins i tot algun obsequi editorial. Per exemple, La Razón li regala el tema "Preocupació a la...

El peculiar defensor del lector del 'Washington Post'

L’amo d’Amazon, Jeff Bezos, va comprar el Washington Post el 2013, i aquell va ser l’any en què va plegar Patrick Pexton, el defensor del lector del diari. Des d’aleshores, un dels rotatius globals més...

El que més s'assembla a un bipartidista d'esquerres és un bipartidista de dretes

Ja ho deia Josep Pla: "El que més s'assembla a un bipartidista d'esquerres és un bipartidista de dretes". D'acord, la cita és aproximada però plenament pertinent per explicar què passava aquest dimecres al...

Juan Luis Cebrián torna a la càrrega i suggereix un nou gir polític

El diari El País ha explicat que Soledad Gallego-Díaz plega com a directora perquè el seu compromís era per a dos anys, que es complien al juny. Però és inevitable especular sobre què vol fer Prisa quan...

No, ‘La Razón’ no ha aclarit la X dels GAL

La Razón ens va tenir entretinguts diumenge publicant uns documents desclassificats de la CIA en què es podia llegir la frase següent, convertida després en titular: "Felipe González ha acordat la creació...

Allò que la censura s’endugué (i allò que no)

Eliminar capítols de sèries del passat perquè avui són ofensives és la millor manera d’assenyalar un problema de la mida de la lluna i quedar-se mirant el dit. No ens semblaria acceptable que retiressin ...

Un titular amb guant de seda i puny de ferro per als pressupostos

L’ofici de ser un diari afí comporta haver de fer filigranes per dir una cosa que significa exactament el contrari del que sembla. Observem aquest titular d’El País: "Sánchez porta al pressupost l'essencial...

< Anterior | 1 | 2 | 3 | 4 | ... | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | Següent >