Opinió 14/01/2016

Què portarem a les xarxes socials?

La publicitat on line serà més cara. No ens quedarà més remei que canviar les estratègies i redissenyar passos per arribar als consumidors que cada vegada són més exigents

i
Diana Pérez
2 min

Com a la moda, al món de les xarxes socials i el màrqueting on line, evidentment també hi ha tendències. O més que tendències, evolucions i aprenentatges.

Aquest any el vídeo tornarà a regnar. Als usuaris ens agrada interactuar amb aquest format, així que no és d’estranyar que moltes empreses continuïn apostant per aquest format i, a més, acompanyat de publicitat a les xarxes socials. És a dir, que les empreses pagaran perquè els seus vídeos siguin més virals encara, tendència que es consolida.

D’aquesta manera, s’estimula la producció de millors vídeos per competir per ser els destacats, una bona notícia per al sector audiovisual, que esdevé clau en les estratègies on line. Estaríem en el que podríem dir l’era daurada del vídeo.

Les apps, que sembla que hagin passat de moda, comencen a ser imprescindibles en molts casos i així ho demostren els resultats. I és que des que Google indexa les apps, les empreses s’hi han mostrat molt més interessades, ja que, a més, tenen algunes utilitats que el web no aconsegueix.

La realitat virtual començarà a obrir-se camí, tenint en compte que durant el transcurs d’aquest any es posarà en marxa Oculus Rift, un casc de realitat virtual que ha copsat l’interès en la realitat virtual.

Una altra tendència que ja es podria advertir és la consolidació del mòbil com a plataforma més utilitzada, passant per davant dels ordinadors de taula.

Com a antitendència, dir que ja no serà un objectiu aconseguir ser 'trending topic', construir bases de dades sense sentit (cal treballar-les i polir-les), tenir una gran quantitat de 'followers' o fans (la qualitat per davant de la quantitat sempre), i els 'influencers' segurament deixaran de tenir tant interès per a les empreses.

I finalment la publicitat on line serà més cara. No ens quedarà més remei que canviar les estratègies i redissenyar passos per arribar als consumidors que cada vegada són més exigents.

stats