Comerç electrònic, el pa nostre de cada dia

Amadip Esment rep una distinció a la millor botiga en línia en la primera edició de l’Ecommerce Tour Awards Mallorca, un encontre per fomentar l’economia digital entre els emprenedors

Tot i que avui dia es pot trobar gairebé qualsevol cosa a internet, no sempre els internautes es deixen convèncer fàcilment a l’hora d’adquirir determinats productes. Comprar pa, un croissant, una ensaïmada o un gelat a través d’un ordinador o un aparell portàtil en principi podria semblar agosarat, sobretot sense poder veure directament la pinta que tenen aquests productes, ni per suposat olorar-los. A la Fundació Amadip Esment, però, ja fa temps que varen decidir oferir una sèrie d’aliments mitjançant la seva web, per donar així més opcions als clients, estalviar-los temps i cues i tractar de millorar, encara més, tant el servei com la qualitat d’aquests productes, que sempre són de proximitat, fets artesanalment mitjançant receptes casolanes i amb matèries primeres d’àmbit local.

DE MOMENT, A la web d’Amadip Esment es venen diferents tipus de pa; rebosteria dolça (coques de patata, cremadillos, croissants, cargols de mar, brioixos); rebosteria salada (coques de verdura, cocarrois, panades); ensaïmades (llises i farcides de diferents mides), xocolates (torrons, bombons, piruletes, galetes); postres, pastissos, gelats, sorbets i marxandatge (davantals, bosses de tela i draps per embolicar el pa de manera tradicional i conservar-lo millor). La majoria d’aquests productes es produeixen a l’Escola Professional d’aquesta entitat i es poden comprar, des de fa aproximadament un any, emprant la pàgina web http://www.fornpesdesapalla.es. Hi ha set punts de venda on es poden recollir els productes, a Palma i els seus voltants, i l’entitat també compta amb altres dominis que permeten la venda de botelles de vi i d’articles d’impremta. També s’ofereix la possibilitat de poder reservar una taula per anar a dinar als seus establiments de restauració.

ARA, AQUESTA INICIATIVA innovadora ha tingut una recompensa en forma de reconeixement. Amadip Esment ha rebut el premi Ecommerce Tour Awards Mallorca a la millor botiga en línia de l’illa. El guardó es va lliurar en el transcurs de la primera edició a l’illa de l’Ecommerce Tour, un esdeveniment estatal que va tenir lloc fa pocs dies a Palma i al qual varen assistir unes 200 persones entre emprenedors, professionals d’empreses i start-ups dedicades a l’economia digital. L’objectiu d’aquesta trobada era debatre els avantatges i les oportunitats del comerç electrònic, les tendències de consum, les estratègies, la logística, els sistemes de pagament, l’explicació de bones pràctiques en ‘e-commerce’, màrqueting online i la influència de les xarxes socials en aquest sistema de venda.

LA RESPONSABLE DE comunicació de la Fundació Amadip Esment, Alicia García, se sent “especialment satisfeta” d’haver aconseguit aquest premi. Explica que “posar en marxa un projecte de venda per internet, amb les peculiars característiques dels nostres productes, suposava un risc evident, ja que la majoria de clients estan molts avesats a desplaçar-se als seus establiments habituals, quasi sempre prop de ca seva. Però ho vàrem fer amb il·lusió, posant unes fotografies espectaculars a la web que reflecteixen perfectament la realitat dels nostres productes”. García està convençuda que el jurat de l’Ecommerce Tour Awards, a l’hora de atorgar-los la distinció, ha valorat, sobretot, la qualitat dels productes oferits a la botiga online i, per una banda, el fet que en el projecte participen persones amb diferents capacitats.

UNA DE LES característiques principals de la pàgina web que ha estat premiada és la disposició d’un sistema que permet fer les transaccions de forma fàcil i ràpida. El cap d’informàtica i processos d’Amadip Esment, Víctor Barrientos, puntualitza que no és el mateix fer un ‘e-commerce’ per vendre pisos o sabates que fer-ho per vendre pa o ensaïmades. “Volem que totes les nostres línies de negoci siguin el màxim d’eficients i productives possibles, integrant el procés de facturació de forma automàtica just en el moment en què els clients fan el pagament amb la targeta de crèdit”, explica al respecte.

ACTUALMENT, AMADIP ESMENT ja ha aconseguit un percentatge de venda online d’entre un 15 i un 20% respecte de la venda física. Els productes que més es venen són les ensaïmades, la coca de trempó i els pans, fets sempre de forma artesanal i amb ingredients ecològics, amb preus bastant competitius però que, òbviament, no són comparables als que s’ofereixen a les grans superfícies comercials. Els responsables d’aquest sistema de venda electrònica són conscients que queda molt de camí per recórrer, però estan contents del que ja han aconseguit a la fundació, partint des de zero, en molt poc temps, i tenint en compte que, segons puntualitza la responsable de comunicació, “per vendre més no ens gastam milionades a Google en publicitat, com fan d’altres; nosaltres som més partidaris d’un màrqueting poc agressiu i a través de les xarxes socials ”. De cara el futur, la fundació ja prepara nous productes per posar a disposició del públic mitjançant la venda electrònica, “com unes melmelades de carabassa que estan per llepar-se els dits”, recalca García. Una altra de les modalitats que Amadip Esment vol continuar explotant és la venda de productes a l’engròs, en aquest cas associada a celebracions col·lectives i a esdeveniments, com aniversaris, festes, etc.

AMADIP ESMENT ÉS una organització sense ànim de lucre per ajudar que les persones amb discapacitat intel·lectual i les seves famílies gaudeixin una bona qualitat de vida, que la millorin i que tinguin les mateixes oportunitats que tots els ciutadans. Per aconseguir-ho compta amb diversos centres de treball en els quals presta serveis de jardineria, alimentació, restauració, impremta, productes manipulats, manteniment d’espais i agricultura ecològica. A més, Amadip Esment proporciona a les persones amb discapacitat intel·lectual serveis d’inserció laboral i ocupacional, habitatge, centres de dia, a més d’oportunitats d’oci i suport social i psicològic a les famílies. “Els clients que compren els nostres productes saben perfectament qui som, però la nostra tasca social no és cap reclam que explotem per tractar d’augmentar les vendes”, segons deixa clar García. De moment, totes les transaccions impliquen un desplaçament del client fins als punts de venda, però a la fundació ja estudien la possibilitat de lliurar els productes a domicili mitjançant un patinet elèctric. “Per poder donar aquest pas, abans haurem d’estudiar com superar els problemes que implica una logística adequada i de qualitat -puntualitza García-, però amb el temps tot arribarà”.

L’EQUIP HUMÀ ESPECIALITZAT en informàtica d’Amadip Esment està compost per set professionals del sector, entre les quals hi ha una persona amb discapacitat intel·lectual que també hi ha estat integrada per dur a terme tasques de suport. Ara mateix, la fundació té onze webs, cosa que implica no aturar mai de desenvolupar tot tipus de feines de disseny, de programació de sistemes, de manteniment, d’anàlisi de big data, de ciència de dades i de col·laboració amb l’equip d’audiovisuals encarregat de pujar i penjar vídeos i fotos. “En realitat nosaltres treballam l’anàlisi de dades des de fa sis anys, i d’aquí poc podrem fins i tot anticipar-nos als comportaments dels nostres clients”, explica Barrientos.

AMADIP ESMENT TAMBÉ treballa en el desenvolupament d’un projecte per veure com els assistents virtuals poden ajudar les persones amb discapacitat als seus habitatges, tot combinant els sistemes d’intel·ligència artificial amb la domòtica. La fundació prepara, a més, un programa de realitat virtual que permetrà millorar la capacitat de moviment de persones amb discapacitat. Aquest projecte es farà en col·laboració amb l’empresa W-Mega. Finalment, hi ha un altre projecte, en aquest cas amb un grup de recerca del departament d’Enginyeria informàtica i anàlisi de dades de la UIB, per detectar caigudes de persones grans. La idea és que la cambra on es trobin aquestes persones sigui capaç de “detectar” una caiguda en terra a través d’una anàlisi d’imatge d’un programa d’intel·ligència artificial. Aquesta anàlisi d’imatges no es farà mitjançant càmeres de gravació, que seria allò més habitual, sinó amb sensors volumètrics que detectaran diferents canvis en el moviment de les persones.

Etiquetes

Més continguts de