Publicitat
Publicitat

Viajan2, les noces més tecnològiques de la nostra vida

Des de la seva base d’operacions, ubicada al Parc Bit, el Grup Logitravel aposta per l’especialització dels viatges de vacances, per la innovació i la diversificació

“Una empresa d’empreses”, cada una amb un funcionament gairebé independent perquè pugui fer camí per ella mateixa i no s’hagi d’aturar per esperar altres departaments, i així poder acomodar-se a les necessitats d’un sector, el turístic, que canvia i evoluciona constantment segons les necessitats dels clients. Un Marketplace on cada línia de negoci té la seva pròpia web. Aquesta és la filosofia del Grup Logitravel, un conjunt empresarial amb més de vuit milions de clients registrats a tot el món que fonamenta el seu negoci en l’especialització dels viatges vacacionals i en la tecnologia, integrat ara mateix per una desena d’empreses i més de vint societats repartides a diferents països però comandada sempre des del Parc Bit, on treballen 450 empleats distribuïts entre dos edificis del parc tecnològic mallorquí.

La diversificació del producte és una de les característiques de Logitravel. Per això, el grup acaba d’adquirir Viajan2, una agència especialitzada en el segment de viatges de noviis i parelles amb més de 20 anys d’experiència que combina el sector nupcial amb el de viatges. En aquest cas opera des de seva agència ubicada al centre de Logitravel a Madrid, on els darrers anys ha gestionat les llunes de mel de milers de parelles espanyoles. Viajan2 ha rebut nombrosos premis i guardons com a millor agència especialista en viatges de parelles i viatges de noviis atorgats per nombroses empreses del sector nupcial, portals especialitzats en casaments, clients i wedding planners col·laboradors que avalen la seva tasca en la contractació i organització d’aquest tipus de producte vacacional.

En els viatges de noviis és fonamental la labor d’assessorament. Moltes parelles cerquen experiències personalitzades i un viatge totalment a mida. Es tracta de cuidar el més mínim detall en l’organització d’un viatge que els acabats de casar esperen que sigui “inoblidable” i que, per tant, requereix conèixer a la perfecció un producte tan especialitzat com aquest. I és que res no pot fallar ni es pot deixar a la improvisació en un viatge de noces. Ho diu Alfredo Fernández, que és el cap de desenvolupament de negocis del Grup Logitravel i que explica que a la seva empresa disposen de tota la tecnologia necessària per “mesclar dinàmicament” grans destinacions, vols, hotels, circuits i trasllats amb una tecnologia booking venedor per poder posar en contacte i per telèfon les agències de viatges amb els clients que tinguin necessitats específiques. “Un viatge de noces, per les seves peculiars característiques, normalment necessita un reforç telefònic”, puntualitza el directiu de l’empresa. Per això, des de Logitravel s’ocupen de tota la contractació hotelera i els serveis complementaris, mentre que a Viajan2 s’encarrega de la part de definició del producte i de l’atenció al client.

Segons comenta Fernández, el nínxol dels viatges de noviis “és un segment en el qual volíem entrar des de feia temps. L’operació ens ha permès conjuntar la nostra tecnologia i contractació amb el gran coneixement i experiència en el producte i els clients de l’equip de Viajan2”. Després de ser absorbida per l’empresa mallorquina, l’agència Viajan2 continua oferint el mateix servei als seus clients, però millorat per la incorporació de la tecnologia i contractació del Grup Logitravel. En els propers mesos, l’agència ampliarà la cartera de viatges oferts amb contractació directa. També s’anirà a cercar un públic potencial a les fires de noces i s’incrementaran les estratègies de màrqueting en els portals especialitzats en la planificació de noces, cercadors, xarxes socials i d’altres.

D’aquesta manera, i després d’haver adquirit Viajan2, el Grup Logitravel espera aconseguir un important volum del mercat turístic potencial de les parelles a Espanya. Les seves previsions són poder arribar, en el termini dels tres pròxims anys, a un volum de 4.000 passatgers anuals en el segment dels viatges de noviis a client final. Així mateix, el grup turístic sospesa la possibilitat d’obrir una altra línia de negoci d’escapades romàntiques per a parelles, també sota el paraigua de Viajan2.

Logitravel també apostarà per altres segments del mercat turístic, entre els quals destaca, per exemple, el col·lectiu LGBT, per la qual cosa ha creat el portal bookingay.com, que pretén aglutinar i oferir tot tipus d’esdeveniments vinculats a la comunitat gai: entrades, vols i reserves d’hotel. “Aquesta web ja està online i en funcionament, tot i que encara no n’hem fet gaire propaganda, però ho farem en el futur, perquè ens volem convertir en el portal de referència de les vacances del col·lectiu LGBT”, assegura Fernández.

Una altra línia de negoci que es vol potenciar des de Logitravel, a través dels diferents canals del grup, és el lloguer vacacional d’apartaments i cases, per exemple a través d’agències de viatges físiques per vendre aquesta mena de producte i que fins ara s’ha fet amb TravelTour. Amb una altra empresa de desenvolupament del grup també s’ha començat a comercialitzar una eina que es diu Rentalspms.com i que és un software per poder unificar la gestió de preus, continguts i disponibilitat. Aquesta eina va dirigida als gestors del sector del lloguer vacacional, agències i empreses intermediàries entre els propietaris i els clients.

Els plans de futur de Logitravel impliquen, a més, la creació, el mes de febrer vinent, d’un touroperador especialitzat en la contractació de paquets d’esdeveniments esportius per als clients aficionats a les curses esportives, maratons, triatlons i d’altres proves especialitzades. L’agència possibilitarà inscriure’s a la cursa, comprar el bitllet d’avió i contractar l’allotjament. Encara hi ha més projectes, alguns dels quals són molt innovadors i, en aquest cas, previstos per al 2019, com la promoció d’hotels que incorporin aplicacions de desenvolupament tecnològic de darrera generació que els clients podran gestionar i administrar directament a través dels seus propis dispositius mòbils. El projecte s’anomenarà SmyHotels i de moment ja hi ha un acord amb un hotel de Torremolinos per començar a fer-hi proves.

Logitravel disposa ara mateix de més de 700 empleats, entre els que fan feina a l’estranger, a Espanya i els que estan al Parc Bit, on treballen desenvolupadors, programadors, teleoperadors, especialistes en màrqueting, productes, enginyeria, R+D, administració, etc. Les principals companyies del grup són l’agència de viatges online Logitravel.com; l’empresa B2B Traveltool en el servei de les agències tradicionals; el touroperador Traveltino i el bedbankSmyrooms, que generen producte per a tots els canals de distribució del grup. Recentment, Logitravel ha posat en marxa la seva primera botiga física, un espai digital de 500 m2 obert a les noves tecnologies -amb material audiovisual, nous formats en 360º i de realitat virtual- situat al costat dels cinemes Kinépolis de Madrid i que, segons l’empresa, suposarà una passa endavant en la seva estratègia de màrqueting.

Fernández insisteix que un negoci de les dimensions de Logitravel implica treballar “amb velocitat, agilitat i una aposta constant per la tecnologia”que aprofiti grans volums de dades gràcies a la metodologia del Big Data i la ciència de dades. “Estar al Parc Bit ens ha donat l’oportunitat de col·laborar amb empreses tecnològiques innovadores -diu Fernández- i incorporar al nostre equip doctorats, molts dels quals procedeixen de la UIB, que ens ajuden a fer models predictius per decidir els nostres preus, l’ocupació i adaptar-nos al que cerca el client. Volem continuar donant oportunitats als estudiants de la UIB perquè treballin amb nosaltres, per la seva bona preparació i capacitació, només cal que s’adaptin a una visió de 360º per convertir-se en mànagers de negoci i poder dominar els tres vessants que consideram fonamentals a Logitravel: desenvolupament tecnològic, innovació i estratègies de màrqueting encaminades a ajudar els nostres clients”.

Etiquetes

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT