PÍNDOLA LEGAL
Portada 26/09/2015

Si no voles, que paguin

1 min

El Tribunal Europeu ha tornat a defensar els consumidors per sobre d'altres interessos. En una sentència del 17 de setembre, obliga les companyies aèries a indemnitzar els passatgers amb vol cancel·lat o grans retards motivats per problemes tècnics a l'avió.

Les companyies tenien una via d'escapament per no pagar indemnitzacions als seus clients al·legant "causes tècniques extraordinàries" per avaries o necessitat de recanvis de peces, però la sentència pot posar fi a aquesta pràctica habitual i determina que les causes extraordinàries que impedeixen indemnitzar haurien limitar-se a sabotatges, actes de terrorisme o vicis ocults de fabricació de l'avió. Coses serioses, vaja...

En tot cas, per no deixar "indefenses" les companyies, apunta que aquestes poden sol·licitar la responsabilitat als fabricants de la peça avariada.

En definitiva, tingues clar que si et cancel·len un vol o pateixes un retard insuportable, poques excuses queden a les companyies per no pagar-te. El del trencament de la vàlvula ‘xzsdfgty321’ ja no cola...

stats