Publicitat
Publicitat

Autenticitat

Del món del vi se’n pot fer un paral·lelisme amb nosaltres mateixos, amb la nostra societat i el nostre país

M’agrada el món del vi. M’agrada molt descobrir i gaudir de bons vins però m’agrada, tant o més, conèixer la història que hi ha darrere d’ells. Una història que és el reflex d'allò que finalment ens acabem bevent.

Quan un s’interessa per la història que hi ha darrere dels vins, que et sorprenen o emocionen, veu que tots tenen un fil més o menys comú. Unes històries que parlen d’autenticitat, d'entendre la terra i les seves tradicions, per fer-ne la teva pròpia interpretació. Aquests elaboradors de vins es coneixen més per ser treballadors de la vinya, que no pas pel treball que es pugui fer a la bodega un cop el raïm és collit.

Després de molts anys, quan moltes de les bodegues s’han preocupat més d’adaptar el seu producte a les suposades demandes d’un món globalitzat donant com a resultat productes homogenis i molt poc reconeixibles, alguns han entès que l'única manera de poder sobresortir, de poder ser reconegut i d'obtenir un preu just pel teu producte, passa per tornar a l’autenticitat.

Una autenticitat que passa per conèixer i donar la màxima importància a les vinyes on es produeix el vi. Una autenticitat que passa per recuperar les varietats autòctones que havien estat substituïdes per les més comercials. Una autenticitat que passa per eliminar l’ús de productes externs per al seu tractament, per respectar els cicles naturals del terreny i les plantes i la seva integració amb l’entorn, en comptes de buscar grans produccions. Una autenticitat que passa per un treball a la bodega que busqui mantenir i ressaltar-la i que el vi que s’elabora sigui el pur reflex d’aquest treball a la vinya i del seu terreny ('terroir' en diuen els francesos). En definitiva, un vi que quan el beus és el fidel reflex de la història i de la terra on s’ha produït.

Del món del vi se’n pot fer un paral·lelisme amb nosaltres mateixos, amb la nostra societat i el nostre país, i ens pot servir d’exemple per veure d’on venim, cap on anem i quines alternatives o solucions es poden trobar per sobresortir i subsistir en un món on la globalització i l'homogeneïtzació sembla imposar-se arreu.

Buscar per sobre de tot la nostra pròpia autenticitat, eliminar els artificis que eliminen la nostra personalitat i sobresortir d’aquesta homogeneïtat, ha de ser el nostre objectiu. Al final, arreu i en tots els àmbits, aquells que sobresurten, són els més autèntics.

Etiquetes

Més continguts de

PUBLICITAT

El + vist

El + comentat

PUBLICITAT
PUBLICITAT