Gent 28/09/2021

Saint Laurent i Brioni abandonen les pells definitivament

Amb aquestes dues marques el grup de luxe Kering ja no té cap marca que treballi amb pell d'animals

1 min
Bossa de la firma Saint Laurent

BarcelonaSaint Laurent i Brioni, marques de moda del gegant francès del luxe Kering que encara no havien abandonat les pells d'animals en els seus productes, les deixaran de fer servir a partir de les seves col·leccions de la tardor del 2022. En un comunicat publicat aquest divendres, el conseller delegat de Kering, François-Henri Pinault, va justificar aquesta decisió: "El món ha canviat, els nostres clients han evolucionat i el luxe, naturalment, s'ha d'adaptar".

Pinault va recordar que "des de fa molts anys" el seu grup treballa amb "una visió del luxe indissociable dels valors i dels estàndards mediambientals i socials més elevats". En el terreny del benestar animal, ha afirmat que ja ha demostrat la seva voluntat de modificar les pràctiques en la seva cadena d'aprovisionament. "Ha arribat el moment de fer un pas suplementari posant fi a la utilització de la pell en totes les nostres col·leccions", ha afegit.

Dins de les seves marques, Gucci va ser la primera a deixar d'utilitzar-les el 2017 i després la van seguir Balenciaga, Bottega Veneta i Alexander McQueen. La utilització de pells suscitava una creixent oposició que s'havia traduït, per exemple, en una manifestació de l'ONG PETA organitzada davant d'una de les grans botigues de Saint Laurent a París el març passat. El conjunt del grup Kering va presentar una facturació de 13.100 milions d'euros l'any passat, i té 38.000 empleats.

Jaqueta de la col·lecció tardor-hivern 2021de Brioni
stats