Benetton utilitza per fer publicitat una imatge dels migrants de l''Aquarius'

La campanya publicitària ha generat polèmica i rebuig, sobretot a Itàlia

La marca de roba italiana Benetton ha utilitzat una imatge d'un grup d'immigrants rescatats pel vaixell 'Aquarius', que diumenge va arribar a València, per a la seva última campanya publicitària. En la foto apareix una escena d'una operació de rescat: un dels membres de la tripulació reparteix armilles salvavides entre els refugiats, que encara són a la pastera a pocs quilòmetres de la costa líbia. 

Aquarius: València només és una etapa de l'odissea

Les crítiques no han trigat a arribar. L'ONG SOS Méditerranée, una de les organitzacions encarregades del rescat d'aquestes persones, ho ha denunciat enèrgicament. "SOS Méditerranée es desvincula completament d'aquesta campanya que mostra una fotografia feta mentre els nostres equips rescataven persones en perill durant una operació realitzada el 9 de juny", ha dit l'organització humanitària en un comunicat. "La tragèdia humana al Mediterrani mai ha de ser utilitzada amb finalitats comercials", reitera el text. 

El ministre de l'Interior italià, Matteo Salvini, també ha llançat un missatge a través del seu compte de Twitter. "Només soc jo qui pensa que això és repugnant?"

No és el primer cop que la marca Benetton protagonitza una campanya publicitària polèmica. En la seva publicitat, sol buscar imatges i escenes impactants i, sovint, controvertides. El racisme, la mort, les desigualtats, el sexe o la violència han sigut protagonistes d'alguns d'aquests reclams publicitaris. Al darrere hi ha la figura d' Oliverio Toscani, el publicista que més ha donat a conèixer la marca tèxtil italiana.

Més continguts de