Internacional 19/03/2012

McDonald's venia menjar en mal estat a la Xina

La televisió xinesa ha gravat com a la cadena de restaurants se servien productes que havien caigut a terra. Carrefour venia pollastre de categoria mitjana com si fos alta. Les dues companyies han hagut de demanar disculpes públicament després de les revelacions

Efe
2 min

PequínLa cadena nord-americana de menjar ràpid McDonald's i la de supermercats francesa Carrefour s'han hagut de disculpar davant els consumidors xinesos per les seves presumptes irregularitats en la manipulació d'aliments, revelades per la televisió pública xinesa (CCTV), segons ha emès aquest dilluns l'emissora.

Inscriu-te a la newsletter Internacional El que sembla lluny importa més que mai
Inscriu-t’hi

"Des d'avui, rectificarem les operacions de més de 1.400 restaurants de la Xina", ha declarat a la CCTV la vicepresidenta de McDonald's al país, Sophia Luan, que ha lamentat "les fissures" del sistema.

El passat 15 de març, la CCTV va emetre un programa especial en honor del Dia del Consumidor en el qual, seguint la tradició dels últims anys de revelar pràctiques poc ortodoxes d'empreses que operen al país asiàtic, va mostrar com una franquícia de McDonald's d'un barri acomodat de Pequín infringia certes regles sanitàries.

Per exemple, les càmeres de la cadena estatal van gravar la venda d'ales de pollastre en mal estat o la recollida de productes del terra per posar-los de nou a disposició del consumidor.

El programa, que va causar gran expectació entre la població pequinesa, va provocar el tancament de la franquícia fins que les investigacions es completin.

Yan Chuanyan, supervisor de seguretat alimentària, va dir que havien trobat irregularitats després de la inspecció, com el fet que "els contenidors no estaven coberts i les tapes de les hamburgueses –emmagatzemades a temperatura atmosfèrica– estaven barrejades amb altres ingredients, fet que viola les regles".

Per la seva banda, Carrefour també es va disculpar davant la televisió pública després que el mateix programa tragués a la llum l'etiquetatge amb dates incorrectes de certs productes, així com la venda de pollastre de categoria mitjana com si fos alta.

El director de seguretat alimentària i qualitat de Carrefour a la Xina, Xavier Bodenes, va demanar "perdó a tots els consumidors per aquests incidents".

Les dues companyies afirmen que col·laboraran amb les autoritats governamentals en les investigacions per recuperar l'alta reputació de què gaudien.

stats