La Xina bloqueja la pàgina web d''El País' per la filtració de les activitats de les elits comunistes en paradisos fiscals

Pequín censura també els diaris 'Le Monde' i 'The Guardian' i el Consorci Internacional de Periodistes d'Investigació (ICIJ), que ha destapat els refugis fiscals

La Xina ha bloquejat dins del seu territori la pàgina web d'El País' per la filtració que el diari ha fet de les activitats de les elits del règim comunista en paradisos fiscals

Segons publica aquest dimecres 'El País', juntament amb altres mitjans internacionals com 'Le Monde', 'The Guardian', la BBC, 'Süddeutsche Zeitung' i 'Asahi Shimbun', tretze familiars dels màxims dirigents comunistes, entre els quals hi ha el cunyat del president, Xi Jinping, i 16 magnats han mantingut una important activitat secreta en refugis fiscals.

Els mitjans citats han tingut accés a una base documental obtinguda pel Consorci Internacional de Periodistes d'Investigació (ICIJ), que conté més de dos milions d'arxius de dues gestores que operen a les Illes Verges Britàniques –Portcullis TrustNet i Commonwealth Trust. Els documents destapen almenys 25 societats 'offshore' per amagar les enormes fortunes acumulades els últims anys per part de l'anomenada 'noblesa roja'.

Pequín també ha censurat al seu territori els diaris 'Le Monde' i 'The Guardian' i l'ICIJ.