Les obres de la ME-1 comencen amb una forta oposició social

Les màquines ja desbrossen els marges del tram que separa els municipis de Maó i Alaior

Ja havien avisat a principi de setembre: l'inici de les obres era imminent. I avui dematí l'avís s'ha fet realitat. Les màquines de la UTE formada per Dragados i Antonio Gomila SL, adjudicatària del projecte de reforma de la carretera general de Menorca per un import de 7,5 milions d'euros, han començat a desbrossar els marges del tram que separa els municipis de Maó i Alaior.

Aquests treballs preliminars són la prova evident que ja no hi ha marxa enrere. En poques setmanes, els moviments de terra hauran abastat tot el recorregut i hauran eixamplat de manera considerable el radi de la calçada en sis punts concrets: allà on es construiran quatre rotondes noves –dues a l'altura dels predis de Biniai i Alcaidús, una a la zona del polígon industrial de Maó i una a la intersecció amb l'Argentina– i allà on se n'ampliaran dues de ja existents.

El conseller de Mobilitat, Luis Alejandre, assegura que l'objectiu de la institució que presideix el popular Santiago Tadeo "és millorar la via de comunicació de l'illa amb una actuació respectuosa amb el medi ambient", una consideració que no comparteixen els membres del col·lectiu ciutadà mobilitzat per reclamar un acord que, finalment, no ha arribat a bon port.

Malgrat reconèixer els canvis introduïts pel Consell, entre els quals hi ha la reducció de l'impacte dels enllaços o la projecció d'un camí de terra per a vehicles no motoritzats, aquests ciutadans insisteixen en la manca de justificació de les rotondes en rústic, és a dir, les de Biniai, Alcaidús i l'Argentina. Aquests dies mantindran reunions amb diferents entitats a fi de planificar possibles mobilitzacions que pressuposen "una tardor conflictiva".

El + vist

El + comentat