AUDIÈNCIES

L’audiència de l'Ara.cat es dispara durant les eleccions

El diari rep més de 437.000 usuaris únics en un sol dia i millora en un 25,4% la dada del 2015

L’ARA consolida la seva posició com a diari informatiu i de servei. Els resultats d’audiència de les últimes eleccions -municipals i europees- mostren una afluència disparada a l’edició digital i trenca alguns dels rècords interns. El site dedicat als resultats de les eleccions va generar, per exemple, un total d’1.680.294 visites fins dimarts al matí, mentre que el de la contesa anterior, el 2015, va arribar a 1.237.077. És un creixement del 35,8% que evidencia com la capçalera esdevé referencial en els casos de grans esdeveniments i notícies de gran abast.

Més enllà del volum de trànsit generat amb els continguts, l’anàlisi de les dades evidencia que l’ARA es manté en primera línia de la transformació digital: el 75% de les visites es van fer des d’un telèfon mòbil, més un 6% que provenia de tauletes, de manera que només el 17% dels usuaris van accedir-hi des d’un ordinador de sobretaula.

També és revelador que l’ARA es posicionés a Google per sobre de mitjans públics com Betevé o la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA). En aquest sentit, el 56% dels lectors van arribar a les pàgines dels resultats electorals a través de Google, mentre que el 41% ho feien anant directament a la portada digital de l’ARA.

Les municipals, doncs, més que tripliquen les 489.271 visites obtingudes el 28 d’abril amb les eleccions generals. I ja aleshores es marcava una tendència positiva, perquè es venia de les 379.382 visites rebudes el 2016. En el cas de les eleccions catalanes, de més rellevància per al lector català, el resultat del 2017 va ser de 873.258 visites. De fet, l’allau d’usuaris únics d’aquest dilluns (437.028) només ha sigut superada, en la història de l’ARA, per algunes dates clau relacionades amb el referèndum de l’1-O i per la mort de Carles Capdevila. En el cas dels anteriors comicis municipals, l’Ara.cat va aconseguir 348.470 usuaris únics l’endemà de la nit electoral. Per tant, des d’aleshores, ha millorat les dades en un 25,4%.

L’aposta per la infografia en temps real també va ser aplaudida pels internautes: el mapa amb els guanyadors de les municipals va rebre 74.931 visites i el de les europees, amb dades de cada poble, en va tenir 39.408.