tecnologia
Mèdia 21/04/2011

Les vendes de l'iPhone disparen el benefici d'Apple entre el gener i el març

La companyia ha registrat un benefici net de gairebé 6 milions de dòlars durant els tres primers mesos de l'any, un 94,7% més que durant el mateix període del 2010

Redacció / Efe
2 min
Logotip d'Apple. Font: Reuters

BarcelonaEl fort increment de les vendes d'iPhone han disparat els guanys d'Apple entre gener i març de 2011, el segon trimestre fiscal de l'empresa, segons ha anunciat avui l'empresa d'Steve Jobs, que s'ha vist superada per la demanda de la segona versió del seu tablet, l'iPad 2.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Apple ha registrat un benefici net de 5.987.000 dòlars durant el primer trimestre de l'any, fet que ha suposat un 94,7% més que durant el mateix període de 2010.

Steve Jobs ha afirmat en un comunicat posterior que la companyia seguirà "innovant en tots els fronts durant tot l'any”.

Els comptes d'Apple van superar les expectatives fixades pel mercat amb un benefici per acció de 6,40 dòlars, per sobre de les previsions fetes pels analistes, que el situaven en 5,38 dòlars. Aquesta xifra suposa un rècord per al seu segon trimestre fiscal, encara que les xifres van ser menys pròsperes que les aconseguides entre octubre i desembre. L'últim trimestre del 2010, Apple va ingressar 26.741.000 dòlars i va aconseguir un benefici de 6.004.000 dòlars.

El protagonista de la bona arrencada d'Appe el 2011 ha sigut el seu telèfon iPhone, del que se n'han vengut 18.650.000 unitats arreu del món, un 113% més que en el mateix període de 2010.

Apple va comercialitzar 3,7 milions d'ordinadors Mac (un 28% més) i 9,02 milions d'iPods (un 17% menys). El nombre d'iPods venuts, no obstant, va superar les expectatives de l'empresa, segons va confessat el director financer, Peter Oppenheimer.

Una de les principals decepcions ha sigut el rendiment del seu tablet, l'iPad, que va causar una gran sensació quan va sortir al mercat l'abril del 2010. El llançament de la segona generació del tablet es va tenir lloc el passat 11 de març als EUA, i el dia 25 a nivell internacional.

Entre el gener i el 26 de març, dia en què Apple va tancar el seu balanç trimestral, s'havien venut 4.690.000 d'iPad. La xifra ha sigut sensiblement inferior a les previsions dels experts, que calculaven que la comercialització del dispositiu rondaria els set milions d'unitats.

L'expectativa creada per l'arribada d'un nou iPad va afectar a la venda dels models antics i la incapacitat d'Apple per fer front a la demanda d'iPad 2 va limitar les vendes del tablet.

"La demanda és sorprenent", ha dit Tom Cook, cap d'operacions d'Apple, a la roda de premsa posterior a l'anunci dels resultats trimestrals. "Ens sorprèn que a dia d'avui encara anem molt per darrere en la producció, però confio que puguem incrementar l'oferta en el que queda de trimestre", ha dit Cook, tenint en compte que hi ha un retràs d'entre 2 i 3 setmanes en les comandes actuals d'iPad 2.

Apple també es va solidaritzar amb la situació que travessa el Japó després del terratrèmol i el tsunami que va patir el país el passat març. La companyia va avançar que el desastre nipó suposarà una davallada d'uns 200 milions de dòlars en els seus ingressos per al proper trimestre, encara que la seva cadena de producció no es veurà afectada, almenys entre abril i juny.

"Estem treballant contra rellotge amb plans de contingència i seguim al costat dels nostres socis japonesos, amb els que tenim negocis des de fa molt temps. He d'advertir que la situació és impredictible i que podria haver-hi escassetat de subministrament més enllà del trimestre actual. No tenim clar quin impacte tindrà això", ha apuntar Cook.

stats