Mèdia 21/08/2019

Apple accelera la seva aposta per l’‘streaming’

La tecnològica ha incrementat en 5.000 milions de dòlars el seu esforç econòmic per crear continguts propis per a Apple TV+, que arribarà al novembre

Alejandra Palés
4 min
Steven Spielberg és un dels grans noms de la indústria de Hollywood que formarà part del nou servei d’Apple.

Apple s’ha pres el seu temps per fer l’assalt al sector dels continguts per streaming, però s’està preparant a consciència per a aquest salt. La tecnològica ha incrementat la seva despesa per a la creació de continguts propis amb 5.000 milions de dòlars, segons avança el Financial Times. Aquesta xifra se suma al pressupost inicial de 1.000 milions de dòlars que es va anunciar el 2017, quan Apple va començar a treballar en la seva entrada en el món de l’ streaming de la mà de dos pesos pesants del sector, Zack Van Amburg i Jamie Erlicht, antics presidents de Sony Pictures Television.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Si es té en compte que AppleTV+ està concentrant la seva producció pròpia als Estats Units i en una quantitat relativament petita de sèries i programes (uns quaranta), el seu pressupost és comparable al del gran enemic a batre, Netflix. La companyia de Reed Hastings invertirà aquest any 15.000 milions de dòlars en la producció de més de 300 originals que es rodaran en diverses parts del món. L’any 2013, quan Netflix va estrenar la seva primera sèrie, House of cards, el seu pressupost era de 2.300 milions de dòlars.

Més enllà de l’astronòmica xifra que AppleTV+ dedicarà al contingut original, els mitjans nord-americans han començat a desgranar alguns dels detalls del nou servei. En la presentació que va fer la companyia de Tim Cook al març ja es va avançar que Apple TV+ començarà a operar a la tardor i, segons concreten Bloomberg i el Financial Times, sembla que el mes escollit serà el novembre. L’empresa té previst llançar el servei en més de 150 països.

L’elecció del mes de novembre no és aleatòria. Dilluns es va fer oficial que Disney+ estarà disponible als Estats Units, el Canadà i Holanda a partir del 12 de novembre, mentre que a Austràlia i Nova Zelanda hi arribarà el 19 de novembre. A Espanya, però, no hi ha data de llançament oficial. Disney+ arribarà amb la que hauria de ser la seva carta guanyadora, The mandalorian, sèrie de l’univers de Star Wars.

Un factor determinant a l’hora d’escollir plataforma de streaming, a banda del catàleg, és el preu. En el cas de Disney+, per exemple, la tarifa mensual a Holanda serà de 6,99 euros (69,99 euros anuals). Per als Estats Units, la plataforma ja va anunciar que està preparant un paquet especial que inclourà els continguts de Disney+, Hulu i la plataforma esportiva ESPN+ per 12,99 dòlars al mes. Segons els mitjans nord-americans, Apple TV+ oferirà una tarifa mensual de 9,99 dòlars, el mateix preu que tenen altres serveis de la companyia, com Apple Music i Apple News+ (a Espanya la tarifa estàndard és de 9,99 euros). Com passa amb altres serveis de streaming, els usuaris gaudiran d’un primer mes de prova gratuït.

El preu de sortida d’AppleTV+ estarà en sintonia amb les tarifes que ofereix Netflix. El gegant de l’ streaming acaba d’apujar els preus de les seves tarifes estàndard i premium -a Espanya ara tenen un cost d’11,99 euros i 15,99 euros, respectivament- i només manté el preu de l’opció més bàsica (7,99 euros).

Un dels obstacles d’Apple TV+ per captar l’atenció del públic -que actualment ja ha de repartir el seu temps i diners entre moltes plataformes- serà el seu catàleg inicial. En principi, Apple saltarà a l’arena de l’ streaming amb només cinc produccions: la ja anunciada The morning show; Amazing Stories, una revisió de la sèrie de fantasia creada per Steven Spielberg l’any 1985; See, el drama postapocalíptic amb Jason Momoa; Truth be told, un drama amb Octavia Spencer; i Home, una sèrie documental que mostrarà les cases més espectaculars del planeta. Apple confia que els grans noms de la indústria de Hollywood que s’han sumat al projecte -com el d’Oprah Winfrey- siguin un esquer prou efectiu per pescar espectadors. El dubte és si aquestes grans estrelles seran capaces de fer ombra a franquícies com El senyor dels anells -la gran aposta d’Amazon- o Star Wars.

Un dels interrogants que queda per desvelar del nou servei de streaming és quina estratègia seguirà a l’hora d’emetre les sèries: si seguirà els passos de Netflix o Amazon, que alliberen tots els episodis de cop, o farà com la HBO, que aposta per les emissions setmanals.

L’esforç que està fent Apple per posar en marxa la seva plataforma de streaming forma part de l’estratègia de l’empresa per assolir l’objectiu dels 50.000 milions de dòlars en vendes de serveis el 2020. La companyia està treballant per diversificar les seves fonts d’ingressos, especialment des que es va començar a detectar una caiguda de les vendes d’iPhones: el gener d’aquest any la companyia va fer públic que els ingressos derivats de la venda d’iPhones havien disminuït un 15% respecte a l’any anterior. A partir del novembre vinent es podrà començar a saber si l’aposta per l’streaming marca la diferència en les finances de la companyia de Tim Cook.

La plataforma treu pit amb ‘The morning show’

Quan encara falten mesos per al seu llançament, Apple TV+ ja ha deixat veure per on anirà la seva principal aposta de ficció, The morning show, la sèrie protagonitzada per Jennifer Aniston, Reese Witherspoon i Steve Carell. Tot i que en un principi es creia que era una comèdia, la sèrie és un drama centrat en tres periodistes vinculats a un matinal televisiu.

Segons Bloomberg, la companyia de la poma ha invertit 300 milions de dòlars per a les dues temporades de la sèrie, que tindrà un cost per capítol superior al de Joc de trons, fins ara la sèrie més cara.

stats