TELEVISIÓ

Arriba Dark, el canal dels que volen passar por

La comèdia de terror ‘Ash vs Evil Dead’ inaugura la nova oferta de pagament del grup AMC

La televisió de pagament dóna la benvinguda avui a Dark. No és casualitat que aquest nou canal es posi en marxa coincidint amb la celebració de Halloween, perquè els seus continguts giraran exclusivament al voltant del terror. Aquesta nova proposta es podrà sintonitzar a Movistar+ i Vodafone, a més d’altres plataformes de pagament minoritàries, i es trobarà a la freqüència que fins ara ocupava Buzz, un canal que també tenia el terror com un ingredient fonamental, tot i que no era l’únic.

La cadena arrencarà amb un plat fort: l’estrena a l’Estat de la sèrie Ash vs Evil Dead, que trasllada a la televisió l’univers de la franquícia cinematogràfica Possessió infernal. Sam Raimi i Bruce Campbell tornen a fer parella com a productor i protagonista, respectivament, en aquesta ficció que es planteja com una seqüela de la saga de pel·lícules i que se situa 30 anys després dels fets de la tercera entrega. El protagonista, Ash Williams, ha intentat refer la seva vida després d’haver lluitat contra els esperits malignes, però ara aquests éssers tornen i amenacen de destruir la humanitat, de manera que l’Ash no tindrà més remei que tornar a enfrontar-s’hi. Ray Santiago, Dana DeLorenzo, Jill Marie Jones i Lucy Lawless acompanyen el protagonista en aquesta primera temporada. Merescuda Màquina del Temps per a l’heroi d’‘Evil dead'La sèrie, que combina el terror amb un to de comèdia, es va estrenar als Estats Units avui fa exactament un any, a través del canal Starz. Fa poques setmanes se’n va començar a emetre la segona etapa, i la tercera ja està en preparació. Dark emetrà els deu episodis de la primera entrega en forma de marató, a partir d’una hora que també ha sigut escollida simbòlicament: les 6 i 6 minuts i 6 segons d’aquesta tarda, en referència al número de la bèstia, el 666.

A més d’aquest títol, la proposta de Dark inclourà sèries com Beyond the walls, Rosemary’s baby, Teen wolf i True blood. A la graella del canal també hi haurà espai per al cinema, amb pel·lícules com Wax, Eden lake, El vengador tóxico o Don’t speak. En aquest sentit, la cadena prepara alguns cicles cinematogràfics centrats en temàtiques com el canibalisme, les cases encantades o les criatures terrorífiques. També reservarà un espai per a les estrenes a Fila 666.

El nou canal, que serà operat pel grup AMC, s’ha fixat com a objectiu cobrir tots els subgèneres del món del terror, des de l’ slasher i l’horror gòtic fins al terror psicològic, la comèdia terrorífica o l’ anime. " El consum del gènere de terror a Espanya s’ha incrementat un 19% respecte al 2015 i a més és el preferit entre els millennials -destaca el president d’AMC Networks International per a la península Ibèrica i l’Amèrica Llatina, Eduardo Zulueta-. Amb el llançament de Dark ampliem l’oferta de les plataformes de televisió de pagament amb una nova marca especialitzada en el terror en totes les seves variants”.

De fet, la marca Dark ja havia existit a les plataformes digitals espanyoles, i amb el mateix tipus de continguts. Es va posar en marxa l’1 de novembre del 2006 -demà farà una dècada-, però tres anys més tard va cedir el seu lloc a Buzz. Avui el canal reneix justament en aquest mateix espai.