El CAC renya els canals privats per saltar-se els blocs electorals el 20-D

El Consell Audiovisual de Catalunya (CAC) estableix en un informe que els mitjans privats no van aplicar criteris de proporcionalitat durant la campanya de les eleccions del 20-D. Segons l’ens, RAC1, 8TV i El Punt Avui TV van obviar aquest criteri (al qual tant els mitjans públics com els privats estan obligats per llei) però van oferir temps de notícia de totes les formacions amb representació el 2011. L’informe també indica que 8TV i RAC1 van proporcionar més temps a Ciutadans que a diverses candidatures presents al Congrés el 2011. En l’àmbit dels mitjans privats espanyols, el CAC conclou que Telecinco i Antena 3 no van informar sobre tots els grups polítics presents al Congrés i no van respectar la proporcionalitat.

En canvi, l’informe assenyala que els mitjans públics tant de ràdio com de televisió sí que van respectar la proporcionalitat directa que marca la llei. Tal com va fer en les eleccions del 27-S, el CAC ha inclòs a l’informe les tres televisions estatals principals. En aquesta ocasió, però, l’òrgan ha analitzats dos informatius diaris de cada cadena.

D’altra banda, el CAC ha desestimat dues queixes presentades pel PP en relació amb la periodista Mònica Terribas. En la primera, el partit deia que Terribas va aprofitar l’espai La portada d’ El matí de Catalunya Ràdio per expressar la seva opinió política. En la segona, la formació afirmava que Terribas va prendre partit durant la moderació del debat electoral emès per TV3 i Catalunya Ràdio el 20 de setembre.

Més continguts de