L'ARA, protagonista a Madrid del fòrum de debat Nueva Comunicación

El director del diari, Carles Capdevila, ha explicat el projecte comunicatiu davant de més d'un centenar d'assistents

“La comunicació viu uns temps apassionants, irreversibles, de canvi radical, que obren grans oportunitats i alhora són incòmodes de viure. Un moment històric del qual me'n declaro apassionat”. Amb un discurs optimista, el director de l'ARA, Carles Capdevila, ha presentat aquest dijous el projecte del diari en un esmorzar informatiu a l'hotel Ritz de Madrid organitzat per Nueva Economía Fórum, un dels espais més prestigiosos i emblemàtics de reflexió política i social a la capital espanyola. A la sessió d'aquest dijous al matí, el diari ha estat el protagonista dels col·loquis que es dediquen regularment al món de la comunicació, en el marc del Foro Nueva Comunicación.

En aquesta plataforma madrilenya de debat -que s'ha estès ja a altres ciutats de l'Estat- s'hi conviden els actors més destacats del moment que viu la societat espanyola. Moderats pel president de l'organització, José Luis Rodríguez, en aquest fòrum de debat hi aporten el seu punt de vista polítics en actiu, presidents de comunitats autònomes, mandataris internacionals, personalitats del món de l'empresa, així com representants dels principals grups editorials. L'ARA hi ha estat convidat per explicar el seu model periodístic i empresarial -adaptat des d'un principi a les noves necessitats del món de la informació- en un moment interessant i complex de les relacions entre Catalunya i Espanya.

A la conferència hi han assistit, entre d'altres, el delegat del Govern a Madrid, Josep Maria Bosch; el portaveu adjunt de CiU al Congrés, Pere Macias; la diputada del PSC i membre de l'executiva del PSOE Meritxell Batet; el portaveu d'ERC a la cambra baixa, Alfred Bosch; els diputats de CDC Carles Campuzano i Jordi Xuclà; Montserrat Surroca, d'UDC; José Zaragoza, Àlex Sàez i Lourdes Muñoz, del PSC; i la republicana Teresa Jordà.

Entre el més de centenar de persones que han seguit la conferència, i el torn de preguntes posterior, hi havia persones de l'àmbit empresarial, de les delegacions diplomàtiques amb seu a la capital espanyola, així com nombrosos representants del camp de la comunicació -periodistes, dircoms-, encapçalats per la presidenta de la Federació d'Associacions de Periodistes d'Espanya, Elsa González. Ha presentat l'acte el director de eldiario.es, Ignacio Escolar, que ha lloat “la intel·ligència i pocs prejudicis” de l'ARA a l'hora de combinar internet i paper, convertint-se en “l'avantguarda dels sistemes de pagament per a subscriptors online”.

En un moment en què a Madrid les mirades estan posades sobre Catalunya, Capdevila ha explicat les claus d'un èxit editorial, que ha aconseguit arrelar amb força a la societat catalana, sense oblidar mai el que passa a l'Estat i a la resta del món. Les xifres, 2,2 milions d'usuaris únics al mes i 27.000 subscriptors, avalen una aposta amb futur que, aquest dijous, ha estat protagonista a Madrid.

Més continguts de