Premsa

Cap diari de Madrid dóna l'acord pel referèndum escocès en portada

Per contra, tots els diaris catalans atorguen la foto principal a la signatura de l'acord entre Londres i Edimburg

La bretxa entre els diaris editats a Barcelona i els de Madrid s'ha fet aquest dimarts evident com mai. Mentre tots els diaris catalans obren la portada amb la fotografia de l'acord entre el Regne Unit i Escòcia per celebrar un referèndum, les capçaleres de Madrid l'amaguen de les seves primeres pàgines i no hi fan cap referència. Així, 'El País', 'El Mundo', 'ABC', 'La Razón' i 'La Gaceta' sumen una quinzena llarga de temes, però cap té res a veure amb la consulta plantejada a Escòcia. El tema internacional més recurrent és el de la condemna de quatre anys a Ángel Carromero aplicada pel règim Cubà, que li permetrà tornar a Espanya.

En canvi, el tema apareix a les primeres pàgines tant de l'ARA com de 'La Vanguardia', 'El Periódico' i 'El Punt/Avui'. Entre la premsa internacional que sí que aposta per fer esment del referèndum a la portada hi ha el 'Süddeutsche Zeitung' o 'The Washington Post'

Més continguts de