Mèdia 03/08/2012

La Comissió de la competència multa Mediapro per donar informació "enganyosa" sobre contractes de futbol

La Comissió Nacional de la Competència considera "acreditat" que la productora va oferir informació "incompleta" i la sanciona amb 200.000 euros

Efe
1 min
Seu de Mediapro a Barcelona

MadridLa Comissió Nacional de la Competència (CNC) ha imposat una multa de 200.000 euros a Mediapro per subministrar informació "incompleta" i "enganyosa" en relació amb els seus contractes amb alguns clubs de futbol. Segons que ha informat aquest divendres la CNC en un comunicat, es tracta d'una "infracció lleu" per "incompliment del deure de col·laboració".

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Al seu torn, considera "acreditat" que Mediapro oferís aquesta informació "incompleta" i "enganyosa" a la direcció d'investigació de la CNC. L'origen de la sanció es remunta a abril del 2010, quan la CNC va dictar una resolució sobre "conductes restrictives" per la qual es prohibia signar contractes d'adquisició de drets audiovisuals de la lliga i la Copa del Rei –excepte la final– amb una durada superior a tres temporades.

Després de la imposició d'aquestes mesures, la direcció d'investigació de la CNC va procedir a comprovar el compliment d'aquesta resolució restrictiva per part dels afectats. Per això es va requerir informació als afectats, entre els quals hi ha Mediapro.

"De l'anàlisi de la informació que conforma l'expedient de vigilància es podia inferir que Mediapro havia aportat a la CNC informació incompleta i enganyosa durant la tramitació del mateix", per aquest motiu, Competència va decidir imposar la sanció citada. La sanció s'aplica en virtut de la llei de defensa de la Competència.

stats