Es recapten més d'1 milió d'euros en una setmana pel naixement d'un diari digital holandès

A través del micromecenatge, el rotatiu digital ha rebut el finançament de més de 17.000 usuaris, superant amb escreix el seu objectiu inicial

El diari neerlandès 'De Correspondent' ha recaptat a través de micromecenatge més d'un milió d'euros en tan sols vuit dies. El projecte impulsat per dos emprenedors, promet un periodisme rigorós i de qualitat. Harald Dunnink, de 32 anys i Rob Wijnberg, de 31 anys i creador també de l'empresa de disseny Momkai, que serà l'encarregada del disseny de la web i les aplicacions per a mòbil i tablet, són els joves creadors d'un projecte que descriuen com 'slow journalism'.

El diari es presenta com un mitjà independent i sense publicitat, que cobrirà notícies diàries, combinades amb reportatges i articles d'aprofundiment, per tal de retratar la realitat holandesa i internacional d'una manera directa i sense pressions. Aquest tipus d'iniciatives de crowdfunding són una nova forma de recaptació que recentment demostra la seva eficàcia en tota mena de projectes. En aquest cas, les subscripcions arrenquen amb una aportació de 60 euros anuals que donen accés a tot el contingut digital. Les aportacions, però, poden augmentar fins als 1.000 euros, convertint els donants en cofundadors.