Mèdia 10/02/2015

'Cupido in love', el primer sant Valentí gai d'El Corte Inglés

Els grans magatzems aconsegueixen una gran repercussió a les xarxes amb un curtmetratge que no es veurà, però, a la televisió

Ara
2 min

BarcelonaUn pas insuficient, de cara a la galeria? O un autèntic pas endavant, que mostra una nova sensibilitat? La resposta no és fàcil però la xarxa sembla haver optat, majoritàriament, per la primera opció. 'Cupido in love', un curtmetratge que serveix per promocionar la festa de Sant Valentí, és el primer material publicitari en la història d'El Corte Inglés que mostra una història d'amor gai. En només una setmana, 300.000 persones l'han vist a YouTube.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Han passat 56 anys des que Fernando Palacios va rodar 'Hoy es el día de los enamorados'. Tot i que de manera molt tímida i lenta, la festivitat de Sant Valentí s'obria pas en l'Espanya franquista i un dels principals promotors de la diada, clarament comercial, va ser El Corte Inglés. Però aquest 2015 els grans magatzems han decidit promocionar la jornada d'una forma especial. Responent a les tècniques de màrqueting modernes han creat una campanya pensada per ser consumida a les xarxes, i no per televisió.

La campanya està formada per cinc vídeos. Amb el 'hahstag' #elamormola, han estat creats pel director i guionista Roberto Pérez Toledo, director de les pel·lícules 'Seis puntos sobre Emma' i 'Al final todos mueren' i guionista de nombroses curtmetratges i pel·lícules. Es tracta de cinc microhistòries d'amor, que tenen com a escenari El Corte Inglés. Però la recepció dels cinc vídeos ha estat molt diferent: mentre que alguns només han arribat a les 33.000 visualitzacions, el que mostra el Cupido gai arriba a les 300.000.

La gran difusió de 'Cupido in love' és el primer èxit de màrqueting dels grans magatzems des que Dimas Gimeno es va fer càrrec de la presidència de l'empresa, rellevant el seu oncle, Isidoro Álvarez. Tot i que molts destaquen l'escassa valentia que representa que el primer element publicitari gai en la història d'El Corte Inglés es difongui per internet, però no per televisió, el cas és que el curt ha estat molt ben rebut a les xarxes, cosa que millora la reputació social de l'empresa.

'Cupido in love' mostra un noi que, per guanyar una mica de diners, fa publicitat d'un perfum disfressat de Cupido en un centre d'El Corte Inglés. Allà es retroba amb un conegut i… Cupido dispara la fletxa però és ell qui n'ha rebut l'impacte.

stats