Eurovisió va tenir 197 milions d'espectadors en 40 països

Va fregar el 40% de 'share' mitjà, però va arribar al 95% a Islàndia i al 85% a Suècia

Seixanta anys després del seu naixement, el festival d'Eurovisió continua sent un gran fenomen televisiu, com ho demostra el fet que  l'edició d'enguany va tenir 197 milions d'espectadors sumant les xifres dels 40 països on es va emetre en directe. Aquestes dades, festes públiques aquest dimecres a la web oficial del certamen, fan referència al conjunt de les dues semifinals i la final, i suposen un increment de dos milions de persones en relació amb l'any passat. La Unió Europea de Radiodifusió (UER), organitzadora del festival, no ha detallat els resultats d'audiència de cadascuna de les tres emissions. Sí que ha precisat, en canvi, que la final va arribar a un 39,6% de quota de pantalla mitjana, un 6% més que el 2014.

Entre les dades més sorprenents fetes públiques pels responsables d'aquest certamen, "l'esdeveniment televisiu no esportiu més important del món", hi ha l'impressionant 95,5% de 'share' que la final va obtenir a Islàndia –un país que no tenia cap opció de guanyar, ja que havia caigut en semifinals– o el 85,6% de Suècia, guanyadora d'aquesta edició.

Pel que fa a Àustria, que va acollir el festival –i que va quedar última, sense sumar cap punt–, va aconseguir el millor registre en deu anys, amb 1,7 milions d'espectadors i un 59,9% de quota. Pel que fa a Austràlia, que de forma excepcional va participar a aquesta edició d'Eurovisió, va batre el seu rècord històric, amb 5,7 milions d'espectadors comptant els que van veure el programa en directe –al matí, hora local– i les repeticions de 'prime time'. A Espanya,  el certamen va fregar els 6 milions de seguidors –més de 7 durant les votacions–, dels quals uns 900.000 eren catalans.

"Estem immensament orgullosos que en aquest 60è any el festival d'Eurovisió hagi resultat, una vegada més, un programa essencial per a prop de 200 milions de persones arreu del món –ha dit la directora general de la UER, Ingrid Deltenre–. "Les xifres de l'excel·lent coproducció d'aquest anys amb l'Österreichischer Rundfunk [televisió pública austríaca] demostra que els operadors públics de televisió ofereixen entreteniment de màxima qualitat que les seves audiències volen veure i que després de 60 anys el festival d'Eurovisió encara té la capacitat d'unir espectadors de totes les edats de tot el món".

Més continguts de