Facebook llança la seva pròpia aplicació de cites

El servei, de moment només disponible als Estats Units, es podrà vincular a Instagram

Facebook continua intentant ampliar el seu catàleg de serveis. Avui la companyia de Mark Zuckerberg ha anunciat el llançament de la seva aplicació de cites, Facebook Dating, un servei que, assegura, facilitarà "començar relacions basades en coses en comú, com interessos, esdeveniments i grups". L'aplicació ja està en funcionament als Estats Units i a 19 països més, com el Canadà, Mèxic, l'Argentina o Colòmbia, però a Europa no arribarà fins al 2020. 

En un post al blog de la companyia, Facebook detalla que l'aplicació donarà als usuaris la possibilitat d'integrar els posts d'Instagram al seu perfil de Facebook Dating i també afegir els seguidors d'Instagram a la llista de 'Secret crush'. 

Facebook Dating permet als usuaris crear un perfil (separat del que ja tenen a Facebook). A partir d'aquí, l'aplicació farà suggeriments de persones que poden representar interessos romàntics de l'usuari segons les preferències i els gustos que tenen a Instagram. Si l'usuari està interessat en algú, li pot escriure directament al perfil o prémer el botó de 'Like'. 

Una altra de les característiques de la nova aplicació és que aviat permetrà integrar també els 'stories' d'Instagram. Des de Facebook asseguren que, d'aquesta manera, l'usuari pot ser més "autèntic" que al perfil d'una aplicació de cites tradicional. 

La companyia també explica que per defecte els usuaris no seran emparellats amb els seus amics de Facebook. Tot i així, sí que poden explorar les possibilitats romàntiques amb les seves amistats en aquesta xarxa o a Instagram a través de la funció 'Secret crush', que permet seleccionar fins a nou coneguts. 

Després de l'anunci del llançament de Facebook Dating, Match Group, la companyia nord-americana propietària d'aplicacions de cites com Tinder, OkCupid o Meetic, ha caigut un 4% en el mercat tecnològic Nasdaq.