15/03/2012

Fer-se gran o tenir diarrea?

2 min

Fer-se gran és un rotllo? Pot ser fins i tot pitjor que tenir diarrea? Aquest és el gran debat que ens deixa l'edificant i revolucionari anunci de Loewe que ahir va dominar Twitter tot el sant dia. La companya Natalia Araguás us explica quin és el secret de la viralitat, aconseguida ahir per Loewe i, la setmana passada, pel #Kony2012 d'Invisible Children. D'una manera o altra, tots dos han aconseguit que se'n parli molt. I perquè es parli molt de tu, has de fer que se'n parli malament. Siguem honestos: és molt més divertit criticar algú que lloar-lo, per això solem deixar les lloances per als morts, per als moments tristos. I per això ahir la xarxa va posar a parir Loewe, els compradors de Loewe i els neopijos fills i/o nebots d'exprogres que surten a l'anunci. Es va arribar a fabricar, a la velocitat de la llum, una paròdia que corria per YouTube. En el vídeo original, una de les nenes Cuesta -es veu que són nebodes d'Ana Belén i rivalitzen en glamur i tonteria amb la filla de Verónica Forqué- diu que "és un rotllo fer-se gran". I el gran atreviment de la paròdia és canviar-li la frase per "és un rotllo tenir diarrea": algú deu creure que és més ximple aquesta segona frase que la primera. Resum de tot plegat: els que no comprarem mai una bossa Loewe -perquè no la podem pagar- ens petem de riure. Mentrestant, la tribu neopija a la qual s'adrecen reforça el seu sentit de classe i s'identifica amb la marca. Se subratlla la diferència entre el nosaltres i l' ells . I hi surt guanyant Loewe, que sempre havia estat vista com una firma carrinclona i ara ha fet un gran pas per acostar-se a uns modernillos amb calés que troben molt fashion recuperar el glamur de les bosses de les seves àvies... amb el toc actual d'unes nansetes de colors cridaners. Tot això, amb una tarda de viralitat a la xarxa. Barat. Genial.

stats