Mèdia 04/02/2020

Google revela que YouTube va facturar 15.100 milions de dòlars en anuncis

És el primer cop que s'anuncia el volum de negoci de la plataforma de vídeos

à.g.
1 min
Sundar Pichai, conseller delegat  de Google, presentant les novetats a la seva seu de Califòrnia.

BarcelonaQue YouTube era un gegant captador de publicitat s'assumia –era una evidència– a partir dels milions d'hores de visionat que acumula. Però faltava posar-hi la xifra. Aquest dilluns, per primer cop, Google ha desvelat la dimensió exacta d'aquest colós: 15.100 milions de dòlars facturats el 2019. Fins ara l'empresa matriu Alphabet presentava els resultats de la plataforma de vídeos integrats en les seves dades globals. El creixement dels ingressos publicitaris ha estat, a més, meteòric. El 2017 la plataforma va recaptar 8.150 milions de dòlars que s'han pràcticament doblat en dos anys.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

El director general de Google, Sunsar Pichai, explicava també que YouTube TV, la seva oferta de subscripció, ja té dos milions d'usuaris. I que els serveis YouTube Music i YouTube Premium sumen ja més de 20 milions de subscriptors de pagament. Això vol dir que a la factura publicitària cal sumar-hi uns 3.000 milions de dòlars ingressats pels usuaris. El total d'ingressos supera els 18.000 milions de dòlars i se situa, per tant, molt a prop dels 20.100 declarats per Netflix el 2019.

Google va presentar també per primer cop les dades fraccionades del seu servei de núvol. Aquesta divisió va permetre facturar 8.900 milions de dòlars. En total, Alphabet va enfilar-se fins als 161.800 milions de dòlars d'ingressos.

stats