MOVIMENTS EN EL SECTOR
Mèdia 21/03/2012

Intereconomía, a la cerca d'un soci

Intereconomía busca un inversor amb urgència que li permeti fer front a les pèrdues i als més de 60 milions de deute. Va plantejar una fusió a 13TV, però la cadena dels bisbes ho va rebutjar.

àlex Gutiérrez M.
2 min
El gato al aguaés un dels programes estrella de la cadena, però el rendiment publicitari de la graella és insuficient i el grup té pèrdues.

BARCELONA.Tot i la seva capacitat de generar enrenou mediàtic, ni les audiències ni la publicitat acompanyen Intereconomía. El grup ha intensificat les últimes setmanes la recerca d'un soci inversor que li permeti fer front al futur. L'ombra més amenaçadora és la dels 60 milions d'euros de deute (comptant-hi un crèdit fiscal) que pesen sobre els comptes del grup. L'estructura pesant, de 800 treballadors, no ajuda a trobar parelles de ball en un entorn en què les redaccions s'han fet molt més lleugeres.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Entre les canyes que s'han llançat les últimes setmanes destaca la proposta de fusió amb 13TV, la cadena de la Conferència Episcopal. Però els bisbes han rebutjat l'operació. En primer lloc, per la situació financera d'Intereconomía. I en segon, perquè tot i tractar-se de mitjans conservadors, 13TV s'adreça a un públic familiar i rebutja la política de crispació dels mitjans presidits per Julio Ariza.

Fins ara aquest any Intereconomia només registra un 1,5% de quota mitjana a escala estatal (i un 0,6% a Catalunya). La tendència, malgrat tot, és de creixement suau: l'any 2010 va fer un 1,1% i el 2011 un 1,4%. En el cas de 13TV, que va foguejar-se l'any passat amb un 0,4%, durant el gener i febrer d'aquest 2012 està aconseguint un 0,8% de share (0,3% a Catalunya).

Vocento, Cope i Libertad Digital són algunes altres de les converses informals que s'han mantingut de moment. Ja al mes de juny el grup posava en marxa una campanya de donacions entre els seus espectadors per ajudar a sufragar el pressupost dels diferents mitjans. De moment, la companyia encara no ha fet públics els seus resultats econòmics del 2011. Però en els tres anys anteriors acumula 16 milions d'euros de pèrdues, 8 dels quals es concentren el 2010. A banda de la televisió, el grup també té el diari La Gaceta , Radio Intereconomía i l'agència Fax Press.

Publicitat a la baixa

El grup també té problemes en la gestió de la seva publicitat. Publiespaña, una companyia de Telecinco, se n'encarregava, però va trencar l'acord arran de la fusió amb Cuatro. Intereconomía va saltar aleshores a Publiseis, de La Sexta, amb la qual també va partir peres després de només cinc mesos. Posteriorment es va aliar amb Vocento per crear l'empresa Roi Media SL. Però els resultats se n'han ressentit: si al tercer trimestre del 2010 la cadena facturava 2,5 milions d'euros, un any més tard la xifra havia caigut al milió d'euros, un 60% menys.

stats