TELEVISIÓ
Mèdia 27/09/2011

El fitxatge de Josep Cuní no aconsegueix enlairar l'audiència global de 8TV

Josep Cuní ha estat un revulsiu per a les tardes de 8TV, però no prou per fer-ne pujar l'audiència general. Durant els deu primers dies d'emissió, 8 al dia ha fet una mitjana del 4,89% de share .

àlex Gutiérrez M.
2 min

Barcelona.L'entrada de Josep Cuní a 8TV ha comportat un 1,16% més de quota per a la cadena a la franja de set a deu del vespre. La xifra s'obté de comparar les deu primeres emissions de 8 al dia (i el seu 4,89% d'audiència) respecte als programes que van fer aquest horari durant les dues setmanes equivalents del setembre del 2010. Es tractava de les sèries El inspector Wolff , Bellesa i poder i Ley y orden: acción criminal , que de mitjana van obtenir un 3,73%.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Els resultats són més tebis si es compara el global de la cadena. 8TV ha aconseguit un 3,44% de share durant aquestes dues primeres setmanes -de dilluns a divendres- de Josep Cuní, que és exactament la xifra aconseguida fa un any. L'explicació rau en la tendència de les altres franges, que han perdut audiència.

8TV es va moure entre el 3% i el 4% durant els anys 2009 i 2010, però el gener del 2011 va baixar per sota del 3% i des de llavors no ha tornat a superar per sobre aquesta barrera psicològica. L'entrada de Cuní, com a mínim de moment, no permet recuperar aquest llindar: durant els 25 primers dies de setembre la cadena ha assolit el 2,7%. La xifra, malgrat tot, frena la caiguda dels últims mesos i trenca una inèrcia negativa que es va saldar amb un 2,4% d'audiència a l'agost, el resultat més baix des del novembre del 2008.

Més espectadores a 'Els Matins'

La muda d'equip de Cuní ha comportat també un canvi a TV3, que ha hagut de fer front a una nova temporada d' Els Matins amb Ariadna Oltra i Helena Garcia Melero. En aquest cas, la marxa de qui n'havia estat presentador durant vuit temporades ha tingut un cost de 3,8 punts en termes de share . Durant les dues primeres setmanes amb noves presentadores l'espai ha assolit un 16,1% de share , envers el 19,9% de mitjana que firmava Cuní els deu primers dies del curs passat. Hi ha un canvi significatiu, a més: si abans la majoria d'espectadors eren homes, ara les dones són majoria.

stats