Internet
Mèdia 19/01/2012

L'edició francesa del 'Huffington Post' naixerà dilluns amb la dona de DSK com a directora

Anne Sinclair reprèn així la carrera com a periodista que havia abandonat quan el seu marit va accedir a la direcció de l'FMI

Afp
2 min

ParísLa versió francesa del portal d'informació nord-americà The Huffington Post es posarà en marxa dilluns i tindrà com a directora la persiodista Anne Sinclair, esposa de l'ex-director gerent de l'FMI Dominique Strauss-Kahn i antiga presentadora de la televisió francesa. Igual que l'edició americana, que ha tingut un èxit fulgurant, el portal barrejarà notícies, entreteniment, opinions i blogs.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Sinclair, juntament amb la fundadora de The Huffington Post, Arianna Huffington, presentaran la versió francesa en una roda de premsa dilluns al matí, poc després del llançament del portal."Estic molt satisfeta de tornar al meu ofici i estic eufòrica de participar a una cosa nova", assegura Sinclair en una entrevista que publicarà la revista Elle.

El rumor nomenament de Sinclair, de 63 anys, com a directora editorial corria des de feia algunes setmanes, però encara no havia estat confirmat ni per The Huffington Post ni pel diari Le Monde, el soci del grup nord-americà per a la posada en marxa de l'edició francesa, que s'anomenarà Le Huffington Post. Abans de casar-se amb DSK, Sinclair havia desenvolupat una llarga carrera professional als mitjans de comunicació francesos, que va començar el 1973 a l'emissora privada Europe 1. El 1983 es va convertir en la presentadora de l'informatiu 7sur7 del canal de televisió TF1, una feina que va mantenir durant 13 anys. Amb el nomenament del seu marit com a màxim dirigent de l'FMI, va abandonar la carrera per acompanyar-lo a Washington. Va ser l'any passat, justament a causa de l'escàndol sexual que va protagonitzar Strauss-Kahn, que Sinclair va tornar a la primera línia de l'actualitat.

El llançament de l'edició francesa de The Huffington Post és un primer pas per al desambarcament a l'Europa no anglòfona del diari digital nord-americà, nascut el 2005 i que el febrer del 2011 va ser adquirit per AOL. Anteriorment, el portal ha obert edicions al Canadà –una en anglès i una altra en francès per al Quebec– i al Regne Unit, i té previst posar en marxa durant aquest trimestre una versió espanyola, en col·laboració amb El País. Més endavant, el grup pensa també a obrir edicions a Alemanya i Itàlia.

stats