MediaPro pacta la seva sortida del futbol francès

El grup havia demanat una renegociació a la baixa dels drets per l'impacte del covid a la competició

Després de setmanes de tibantor entre la Lliga de Futbol Professional francesa (LFP) i MediaPro, a causa dels drets televisius, les dues parts van arribar a un acord aquest dijous a la nit que passa per la sortida de la gestora catalana. Amb tot, un jutjat de Nanterre ha de validar aquesta opció abans que es faci efectiva, cosa que s'espera que passi entre el 18 i el 21 de desembre.

La crisi va esclatar a l'octubre quan MediaPro va demanar una negociació a la baixa del preu dels drets de la lliga francesa, argumentant que una circumstància sobrevinguda com la pandèmia obligava a repercutir sobre tota la cadena les minves previstes tenint en compte que se'n pot fer una explotació més baixa del que es preveia. El grup audiovisual es va acollir a una conciliació judicial i va paralitzar un pagament de 172 milions d'euros als clubs, a l'espera de determinar les noves condicions. Des d'aleshores també ha suspès un segon pagament, que fa augmentar la xifra bloquejada fins als 300 milions d'euros. Segons publica Le Monde, el president de la LFP, Vincent Labrune, va aconseguir que la gestora aportés una quantitat que podria arribar als 100 milions d'euros per saldar qualsevol valoració que quedi pendent.

Més enllà de la sortida de MediaPro del negoci dels drets televisius, caldrà resoldre també el futur del canal Telefoot, una finestra especialitzada en futbol que va posar en marxa el mateix grup a l'agost. Segons el diari esportiu L'Équipe, s'ha informat els treballadors de la cadena francesa que el tancament del canal és una possibilitat.

En tot cas, no és la primera crisi per a la lliga francesa derivada del covid. Ja la temporada passada va ser la lliga més important que no va acabar el campionat, la qual cosa va comportar que els tenidors de drets d'aleshores (Canal+ i BeIN) deixessin una factura sense pagar de prop de 300 milions. L'arribada de MediaPro va suposar trencar l' statu quo que havia mantingut l'operadora francesa les últimes dècades i va generar, de retruc, un moviment mediàtic molt potent contra MediaPro.