Més cares dels 90 tornen a TVE

La cadena pública estatal fitxa Carlos Herrera, Paco Lobatón i Juanma López Iturriaga

L'arxiu de Televisió Espanyola sembla que s’ha convertit en una font d’inspiració per als directius de la cadena a l’hora de buscar cares noves. Durant els últims dies la televisió pública estatal ha anunciat el fitxatge de dos presentadors que ja havien format part de la plantilla durant els anys 90 i que dues dècades després s’hi reincorporaran.

Un d’aquests professionals és Carlos Herrera, que es posarà al capdavant de ¿Cómo lo ves?, un format per al prime time de La 1 que combinarà l’actualitat, l’entreteniment i la participació del públic: el programa, produït per Zebra Producciones, proposarà debats sobre diversos temes i donarà als espectadors la possibilitat d’opinar a través d’una aplicació mòbil mentre un grup d’experts presents al plató intentaran endevinar el resultat de la votació. Amb aquest nou programa -que de moment no té data d’estrena però que podria debutar abans que s’acabi l’any- Herrera tornarà a TVE 32 anys després d’haver-hi fet el seu debut televisiu, el 1985, com a presentador del Telediario. Posteriorment el periodista va conduir a la cadena estatal espais com Sábado noche, Primero izquierda, El programa de Carlos Herrera i Así es la vida, amb què va posar punt final, el 1999, a una relació intermitent amb TVE. Durant els últims 18 anys la seva carrera s’ha desenvolupat davant dels micròfons, primer a Ràdio Nacional i posteriorment a Onda Cero -hi va treballar durant 14 temporades-, i des del 2015 a la Cope, en què presenta La mañana, un programa que aviat compaginarà amb la seva nova tasca a TVE.

L’altre retorn anunciat recentment per la televisió pública és el de Paco Lobatón, que 19 anys després del final del programa que el va llançar a la fama, Quién sabe dónde -emès entre el 1992 i el 1998-, prepara la seva reaparició a La 1 amb un format produït per Prisa TV que tindrà un plantejament molt similar, ja que es dedicarà a buscar persones desaparegudes: “La pretensió de Desaparecidos és donar suport a la recerca activa amb un gran equip que lideri la informació i articuli l’ajuda a les famílies dels desapareguts”, va explicar el president de Radiotelevisió Espanyola, José Antonio Sánchez, a la comissió mixta de control parlamentari a la corporació estatal. De fet, Lobatón ja havia reaparegut a TVE l’any 2015 amb una secció dins del magazín La mañana titulada Ventana QSD -en referència a les sigles de Quién sabe dónde -, que tenia el mateix objectiu. L’espai es va mantenir en antena fins a l’estiu del 2016.

A més, TVE ha anunciat també la incorporació de Juanma López Iturriaga. A diferència de Lobatón i Herrera, l’exbasquetbolista no va estar vinculat a TVE durant els anys 90 -les seves úniques col·laboracions fins ara amb la televisió pública han sigut entre el 2012 i el 2014 com a comentarista a les retransmissions de bàsquet-, però sí que va ser durant aquell període quan els seus lligams amb la televisió van ser més intensos. Iturriaga es va estrenar com a presentador el 1992 a Telemadrid amb el programa Inocente, inocente, i va seguir treballant per a l’autonòmica madrilenya fins al 1999 amb diferents formats, majoritàriament concursos. L’any 2000 va presentar a Telecinco la primera edició de Supervivientes, i entre el 2006 i el 2008 va conduir No me digas que no te gusta el fútbol a La Sexta. En tot cas ara TVE el farà tornar a l’àmbit dels concursos posant-lo al capdavant de Crush, un format de prime time creat per Mediapro que a cada entrega enfrontarà dos equips en un joc de preguntes i respostes en què cada error suposarà que un concursant sigui esclafat per una enorme caixa forta.

Un primer intent que no va tenir el suport del públic

A principis del 2015 TVE ja havia fet un primer intent de nodrir la seva graella amb cares que n’havien format part durant els anys 90, però l’experiment no va donar bon resultat. A banda de Paco Lobatón, que es va incorporar com a col·laborador a La mañana, La 1 va fitxar Ernesto Sáenz de Buruaga, que es va posar al capdavant de l’espai de debat Así de claro. El programa, molt criticat pel seu biaix polític, va ser retirat després de només tres entregues en què va obtenir uns resultats d’audiència baixíssims, per sota del 6% de share. Unes setmanes abans havia tornat a la televisió pública José Luis Moreno, però el seu nou espai de varietats, La Alfombra Roja Palace, també va ser retirat prematurament. En aquest cas va aguantar quatre setmanes, però tampoc no va arribar al 6%.

  • Etiquetes

Més continguts de