MITJANS PÚBLICS
Mèdia 20/06/2017

El Mic celebra 10 anys descobrint el món als més petits

El titella desmanegat és un dels personatges més populars del canal Super3

Alejandra Palés
3 min
El Mic comparteix les seves aventures amb els seus amics, la Mosca, el Cargol i el Cincsegons.

BarcelonaDe color carbassa, llargarut i amb un gran nas vermell. Aquests són els trets del Mic -una de les grans icones del Super3-, que aquest dimecres celebra 10 anys de la seva primera aparició a la televisió. Ell és el protagonista de Mic, un programa de titelles adreçat als més petits -de 2 a 5 anys- que vol transmetre valors i col·laborar en el creixement dels nens.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Per això, una de les claus del programa ha sigut crear continguts que poguessin servir com a exemples de joc i que motivessin els nens a experimentar. “Volíem que tot el que expliquéssim fos senzill perquè els nens ho poguessin seguir”, explica Laia Gimó, directora de l’espai. Durant els seus deu anys d’història, el Mic ha acompanyat els seus espectadors en la descoberta del món.

En les seves aventures el titella no ha estat sol. Amb el pas del temps ha creat la seva pròpia colla, formada per altres personatges, com el Cincsegons, el Cargol i la Mosca. Trapella i rialler, el llargarut carbassa va ser dissenyat tenint en compte que els nens en edat preescolar estan en procés de descoberta. “El Mic és de veritat, d’alguna manera és un ésser viu, i aquesta autenticitat crea una empatia amb els nens”, explica Gimó sobre la connexió del titella amb el seu públic. La directora de l’espai també assenyala el ritme tranquil del programa com un dels elements que els sedueixen.

Gimó també destaca els materials que s’utilitzen en l’espai. “Hem intentat que fossin molt reconeixibles tant per als nens com per als pares”, explica. Aquesta proximitat ha fet que algunes famílies s’animessin a reproduir alguns dels elements del programa i els compartissin a internet.

Un programa en creixement

Quan es va estrenar el 2007, Mic acompanyava els blocs de sèries d’animació dirigides al públic preescolar. A poc a poc es va consolidar i va aconseguir guanyar més lloc a la graella del canal Super3. El setembre del 2013 va fer un salt i va estrenar un nou format, amb el títol El Mic i els seus amics, que agrupava les històries del personatge en capítols de 30 minuts. Les aventures del Mic es combinaven amb altres elements, com vídeos amb presència de nens, cançons i jocs visuals amb imatges de la natura.

L’evolució del programa ha fet que la presència del Mic i els seus amics augmentés al llarg dels anys i han passat d’ocupar cinc minuts diaris en pantalla a quaranta. Durant la programació d’estiu, que comença demà, la periodicitat arribarà a dues hores al dia, una al matí i una altra a la tarda.

D’aquests deu anys a la televisió, Gimó destaca que el programa ha guanyat riquesa. A més de passar d’un titella a quatre, assegura que els guions són cada cop més pròxims i entenedors per als nens. Sobre el futur de l’espai, explica que busquen renovar-se constantment, tot i que, de moment, descarta crear nous amics per al Mic.

Peluixos del Mic per 800 euros a la xarxa

Arran de l’èxit del programa, el Mic va traspassar la pantalla en forma de peluix, un nino que s’ha convertit en un acompanyant indispensable per a moltes criatures. “Hi ha nens que van al metge i li demanen que abans de posar-li la vacuna a ell l’hi posi al Mic”, explica Gimó a tall d’exemple. La directora de l’espai assegura que han conegut històries de logopedes que utilitzen els ninos en les seves sessions. Fins avui se n’han venut 160.000 unitats.

Actualment, el peluix està esgotat a les botigues i s’està treballant amb un nou proveïdor, ja que l’anterior ha plegat. Això ha fet que el preu d’aquests ninos s’hagi disparat a la xarxa i se’n puguin trobar exemplars de segona mà a un preu de fins a 800 euros. Gimó assegura que aquesta situació està a punt de solucionar-se i que a finals de mes el Mic tornarà a les botigues.

stats