Multa de 170.000 euros a 'Sálvame' per fer publicitat encoberta de 'Lecturas'

Competència també obre expedient al programa per saltar-se l'horari protegit

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha imposat una multa de 170.335 al grup Mediaset per haver fet "publicitat encoberta" de la revista 'Lecturas' el dia 8 de novembre a 'Sálvame naranja' i a 'Sálvame limón', els dos trams en què es divideix el programa de tarda que presenta Jorge Javier Vázquez.

Segons l'organisme, durant l'emissió "es va presentar la revista amb finalitat publicitària i promocional, amb incitació directa a la compra, no només visualment sinó per contínues referències verbals al producte promocionat". "A més, la presència i exhibició de la portada i del logotip de la revista va ser constant i destacada, de manera innecessària a efectes purament informatius", diu Competència, que considera que "aquest fet pot induir a error els teleespectadors, ja que alhora que s'informa o es debat sobre la notícia publicada en portada aquell mateix dia per la revista també té lloc una promoció [de la publicació]". 

La CNMC conclou que aquest fet vulnera la llei de comunicació audiovisual, que prohibeix "la comunicació comercial encoberta i la que utilitzi tècniques subliminars". Mediaset té dos mesos per recórrer la sanció davant l'Audiència Nacional. 

D'altra banda, la CNMC també ha obert dos expedients sancionadors al mateix programa de Telecinco per "l'emissió d'escenes amb contingut no apropiat per a l'horari de protecció reforçat" en diversos dies dels mesos de gener i febrer d'aquest any. 'Sálvame naranja' s'emet de 17.00 a 20.00, un horari que coincideix exactament amb la franja de màxima protecció infantil, durant la qual no es poden emetre continguts no recomanats per a menors de 13 anys. 

Més continguts de