Mèdia 03/01/2017

Multa de 200.000 euros a TVE per emetre publicitat encoberta a 'MasterChef'

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència creu que la cadena va promocionar el celler González Byass

Ara
1 min
L'equip de 'MasterChef' a les Bodegas González Byass

BarcelonaRadiotelevisió Espanyola haurà d'assumir una multa de 219.342 euros per haver fet publicitat encoberta del celler González Byass. És la decisió que ha pres la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) després d'haver analitzat els continguts de l'entrega de 'MasterChef' corresponent al 18 de maig de l'any passat, en què els presentadors i concursants van visitar aquesta empresa productora de vins.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

"Del visionat del citat programa es desprèn que la presentació, reiteració i al·lusions directes a les marques [del celler i d'alguns dels seus vins] i a les seves possibles característiques, virtuts i mèrits podrien constituir un propòsit publicitari per part del prestador del servei", assenyala la CNMC, que subratlla que aquests continguts no estaven identificats com a publicitaris.

Competència recorda, a més, que al febrer, tres mesos abans de l'emissió d'aquest espai, el mateix organisme havia emès una resolució en què instava RTVE a "cessar l'emissió de comunicacions comercials" a 'MasterChef' i 'MasterChef Junior'. A l'estiu, arran d'una denúncia de l'Associació de Consumidors i Usuaris (AUC) es va obrir un expedient a la televisió pública, que ha desembocat en aquesta sanció.

RTVE ha al·legat que la visita al celler no era un acte publicitari sinó "cultural" i que "no existeixen relacions comercials ni cap altre vincle entre RTVE i el celler González Byass" i que no hi ha hagut cap "contraprestació". Malgrat això, la CNMC considera que sí que hi ha "un propòsit publicitari per incitar al consum dels productes del celler i a visitar-lo".

stats