PREMSA DE PAGAMENT
Mèdia 26/02/2012

Murdoch contraataca amb un nou dominical de 'The Sun'

L'octogenari Rupert Murdoch pensa donar guerra: lluny de tancar The Sun, l'ha reforçat. El nou dominical del tabloide arriba avui als quioscos britànics amb l'objectiu d'unes vendes de dos milions d'exemplars.

Natalia Araguás
2 min
Rupert Murdoch, acompanyat de la seva dona, Wendy Deng, arriba a la 26a conferència annual Allen & Co a Sun Valley, Idaho.

BARCELONAEl primer número de The Sun on Sunday , el dominical del baquetejat The Sun , ja està a la venda. Omplirà el buit deixat per News of the World , el tabloide clausurat al juliol per l'escàndol de les escoltes il·legals. Rupert Murdoch ha respost a la crisi del seu imperi mediàtic tancant files entorn de The Sun , la capçalera més popular de la Gran Bretanya. D'aquesta manera es dissipa la por que pogués patir el mateix final que News of the World , després que la policia hagi detingut des del novembre deu treballadors de The Sun -no tots en actiu en l'actualitat- per suposats suborns a càrrecs oficials a canvi d'informació.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

"Una feina fantàstica feta per una gran plantilla", va felicitar ahir Murdoch als seus periodistes a través del Twitter. Prèviament, The Sun va deixar clar que no prescindirà de cap professional pel cas dels suborns fins que no se'l processi formalment. Des del respecte a la investigació -"les activitats il·legals simplement no poden ser tolerades en cap de les nostres publicacions", va advertir Murdoch en un missatge intern a la redacció- el magnat ha ratificat el seu compromís.

Murdoch també ha declarat amb un tuit que estarà "molt content" si The Sun on Sunday aconsegueix superar substancialment els dos milions de vendes. News of the World , amb 168 anys d'història al darrere, tenia una mitjana de 2,6 milions. El preu de sortida del nou dominical és de només 50 penics i ja ha esgotat tot el seu espai publicitari, segons Murdoch.

Amb tot, el vot de confiança no està exempt de condicions. El director executiu de News International -la branca britànica de News Corporation-, Tom Mockridge, ja va destacar la setmana passada en anunciar el llançament de The Sun on Sunday que el dominical neix amb la intenció de "canviar el que ha anat malament en el passat". Els analistes mediàtics de la Gran Bretanya coincideixen que el nou dominical serà més blanc que el seu predecessor i estarà més orientat a la família. Procurarà allunyar-se de les agressives exclusives sobre els famosos i prescindirà de les columnes de sexualitat. Els temes centrals seran els esports, la televisió i els reportatges d'investigació. "Estem canviant fonamentalment la nostra manera de treballar", va reblar Mockridge.

Estratègia empresarial

A part d'acabar d'un cop de ploma amb qualsevol rumor de tancament de The Sun , la seva edició dominical no està exempta d'estratègia empresarial. Amb aquest moviment, Murdoch aconsegueix integrar les capçaleres i no haver de mantenir dues estructures paral·leles per elaborar el tabloide dels diumenges, com passava amb News of the World . El seu accidentat final en va precipitar el desenllaç.

A més, The Sun of Sunday ofereix una oportunitat immillorable per rentar la cara al grup, sobre el qual encara hi ha obertes dues investigacions: l'operació Weeting, relativa a les escoltes, i l'operació Elveden, sobre els presumptes suborns. "Estic segur que tots aprofitarem l'oportunitat per aconseguir que The Sun remunti el vol aquest diumenge", ha confiat Mockridge sobre l'incert futur del rotatiu.

stats