TELEVISIÓ I XARXES
Mèdia 14/02/2011

Música de TV3 a Spotify per petició del públic

Cuines ha obert una llista a Spotify. És a dir, que fa una selecció en aquesta plataforma d'internet de la música que ha emès perquè qui vulgui pugui tornar-la a escoltar. Ja hi ha 17 programes que ho fan.

Laia Altarriba
2 min
Cuines Ha obert una llista a Spotify per les demandes dels espectadors.  El muntador musical del programa és Josep Maria Romero.

Barcelona."Diversos espectadors ens van dir que els agradava molt la música que posàvem al programa i que per què no fèiem una llista a l'Spotify en què les poguessin trobar". És Tana Collados qui ho explica, la directora del veterà Cuines , de TV3. El seu programa ha estat l'últim de la casa que s'ha afegit a aquesta plataforma musical d'internet.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Spotify és un servei de música digital amb què es pot accedir a milions de cançons. Els usuaris les poden escoltar però no descarregar-les, per això té el suport de les discogràfiques, que hi pengen les seves novetats i també temes d'arxiu.

El cap de l'àrea de continguts multiplataforma de TV3, Marc Mateu, explica que ser en aquesta plataforma els permet fer una cosa que per a ells "tenia certa dificultat": reproduir música que posen als programes però de què no tenen els drets. Gràcies a la creació de llistes a Spotify, els espectadors poden trobar en aquesta plataforma la música que escolten als programes que en tenen una.

D'aquesta manera poden satisfer les trucades que rebien molts programes, com Cuines , per preguntar quines eren les cançons que havien emès aquell dia.

La llista de TV3 que té més seguidors a Spotify és la que ha creat El convidat , que es va acomiadar al desembre. Ja hi ha 9.617 persones que segueixen les seves propostes musicals a través d'aquesta plataforma. Marc Mateu entén aquest èxit "perquè el programa ha tingut la sort d'arribar en un moment molt dolç". S'explica: "Ja havíem fet la feina prèvia, sobretot amb Ritmes.cat , de veure com podíem treballar a l'Spotify i situar TV3 a les xarxes socials. I quan El convidat ha arribat ha sabut jugar molt bé totes les cartes i treure el suc a un muntatge musical que ha agradat molt a l'audiència".

stats