Mèdia 05/08/2019

La NBC i Twitter firmen un acord per a l’emissió dels Jocs

Per primera vegada, només els seguidors nord-americans de la competició esportiva podran veure part de l’esdeveniment a través d’una plataforma social

Kevin Draper / The New York Times
3 min
La NBC i Twitter firmen un acord per a l’emissió dels Jocs

Si no trobes un televisor prou gran per veure els moments estrella dels Jocs Olímpics de Tòquio de l’estiu que ve, Twitter et dona una solució.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

NBCUniversal -empresa titular dels drets de transmissió de les Olimpíades- i Twitter han signat un acord per retransmetre a la xarxa social una part de l’esdeveniment en directe, alguns dels moments més destacats i un programa diari sobre els Jocs. És la primera vegada que la companyia televisiva nord-americana accedeix a emetre vídeos en directe a través d’un altre canal. Tot i així, la NBC seguirà controlant gran part de la cobertura mediàtica de l’esdeveniment. Concretament, s’encarregarà de la resta de milers d’hores dels Jocs Olímpics, que seran exclusives dels canals de televisió i de les plataformes de reproducció digital de la NBC.

Ja des del matí, els seguidors de la competició esportiva hauran de triar què voldran veure a la nit a Twitter. Hauran de votar quin esdeveniment en directe i en horari prime time volen veure, o bé quin atleta volen seguir durant cinc minuts com a màxim. Podria ser la final de tir de 100 metres, l’actuació de la gimnasta Simone Biles o qualsevol altra cosa. A més, la NBC produirà cada dia des de Tòquio un petit programa en directe, d’uns 20 minuts, per a Twitter. Amb això, la cadena vol ajudar en la producció d’elements destacats per a la plataforma social.

Durant grans esdeveniments esportius, la gran majoria de xarxes socials pateixen un descens d’audiència. En canvi, Twitter viu una altra realitat. Segons el servei de piulades, Twitter experimenta un augment de dos dígits perquè els espectadors tuitegen sobre la competició que estan veient. Precisament aquest aspecte converteix Twitter “en la plataforma ideal per a la multitudinària conversa social que té lloc mentre transcorren les Olimpíades”, va dir Gary Zenkel, president dels Jocs Olímpics de la NBC, en un comunicat.

No és la primera vegada que Twitter vol transmetre una competició esportiva. El 2016 la plataforma va pagar 10 milions de dòlars pels drets d’emissió de 10 partits de la NFL [Lliga Nacional de Futbol Americà], que normalment s’emet al Thursday Night Football. Però com que els drets digitals eren cada vegada més cars i atreien una audiència limitada i difícil de monetitzar, Twitter ha decidit canviar d’estratègia. En comptes d’entrar en una batalla per veure qui ofereix més per transmetre un esdeveniment, la millor opció és aliar-se amb una companyia ja titular de drets d’emissió com és el cas de la NBC.

Si bé no s’han fet públics els tractes econòmics d’aquest acord, sí que es coneixen les despeses de la NBC. La companyia de televisió ha pagat 4,38 bilions de dòlars per tenir els drets de quatre edicions dels Jocs, incloent-hi els del 2020 a Tòquio, i ho col·loca al centre de la seva graella cada dos anys. A més, el canal que ho emet encapçala les audiències de cada nit dels Jocs (una cosa que la NBC no es descuida de destacar) i també afavoreix l’audiència d’altres canals de pagament de la cadena com el d’esports per subscripció NBC Sports Network (NBCSN) i els canals USA i CNBC.

Els espectadors podran seguir a la pàgina web de la NBC gairebé cada minut de cada esdeveniment olímpic, però només si ja paguen un paquet de televisió més tradicional i inicien sessió a través del seu proveïdor. Per molt limitat que sigui l’acord entre la NBC i Twitter, és la millor oferta disponible per a aquells que no tenen televisió i volen veure els Jocs. I també és l’estratègia més eficaç per a la cadena televisiva d’atreure el públic “sense cable” -que inclou majoritàriament joves- i portar-lo al plec de la NBC.

Els anunciants dels Jocs podran patrocinar la cobertura que apareixerà a Twitter, una gestió que liderarà la mateixa NBC i que l’ajudarà a aconseguir més anunciants per a la cita i a ampliar l’abast que té per a la publicitat. Altrament, la NBC i Los Angeles 2028 -el comitè organitzador dels Jocs de 2028- van anunciar una associació en què la NBC s’encarregarà de totes les vendes de publicitat i patrocini per als pròxims quatre Jocs Olímpics, començant el 2021.

stats