Mèdia 25/05/2018

Netflix triplica el nombre d'usuaris i arriba al milió i mig

La plataforma és el segon servei de continguts audiovisuals més utilitzat, per darrere de Movistar+

Ara
2 min
La segona temporada arrenca en el Halloween del 1984, quan els quatre amics es disfressen de caçafantasmes.  La Max és una misteriosa nova habitant del poble de Hawkins.

BarcelonaEl nombre d'usuaris de Netflix a Espanya continua creixent, i en l'últim any s'ha triplicat fins a assolir el milió i mig de clients. Això es desprèn de l'últim panell de llars de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), que inclou dades del quart trimestre del 2017. Segons l'estudi, tres de cada deu llars amb connexió a internet utilitzen plataformes digitals per veure continguts audiovisuals online.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Amb l'increment d'usuaris, Netflix, que és utilitzat en un 9,1% de les llars, es converteix en la segona plataforma més utilitzada a Espanya, per darrere de Movistar+, que continua sent el servei hegemònic a l'Estat. El servei de Telefónica està present en 2,16 milions de llars (un 13,5% de les llars, el doble que l'any anterior). Precisament ahir, Telefónica i Netflix van anunciar un acord de col·laboració per al qual Movistar+ integrarà els continguts de l'empresa nord-americana a finals d'any a Espanya. Però les dues companyies no han detallat quines conseqüències tindrà aquest acord en les tarifes que paguen els usuaris.

Pel que fa a la resta de serveis de continguts digitals, Vodafone TV Online se situa com la tercera opció preferida dels usuaris i està present en un 5,9% de les llars. Amazon Prime Video es quedaria en quart lloc, amb un 3,5%.

Una altra de les dades que aporta l'estudi és el nombre d'hores que els usuaris dediquen a consumir continguts, tant a través de la televisió com de plataformes online. De mitjana, en un dia laborable es consumeixen gairebé 3 hores de continguts a través de la televisió, mentre que el temps dedicat a altres dispositius és de dues hores i mitja. En la franja d'edat compresa entre els 16 i els 24 anys, el consum audiovisual en dispositius mòbils i ordinadors (4,7 hores) duplica el de la televisió (2,2 hores).

stats