El 'New York Times' tanca l'edició en castellà

Assegura que, tot i haver atret una audiència "considerable", no era "financerament exitosa"

El diari nord-americà 'The New York Times' ha anunciat aquest dimarts a la nit el tancament de la seva edició en castellà, que ja ha deixat d'estar operativa. El rotatiu havia posat en marxa aquest portal "autònom" l'any 2016 i, tot i que va aconseguir atraure "una considerable nova audiència" cap al mitjà i va "produir regularment" articles els responsables dels quals se senten "orgullosos", "no ha demostrat ser financerament exitós", segons argumenta el diari. 

El 'New York Times' explica que el llançament d'aquesta edició en castellà era "part d'un experiment" per expandir la seva cobertura en diferents idiomes, "en un intent d'arribar i atraure més lectors internacionals". En aquest sentit, el diari explica que aquesta edició produïa "al voltant de 10 articles d'alta qualitat per dia, originals o traduïts" de l'edició en anglès del 'New York Times'. 

Amb tot, el diari manté el compromís de seguir traduint part dels seus continguts a "més d'una dotzena d'idiomes", entre els quals hi haurà "amb freqüència" el castellà, i assegura que invertirà més diners en "l'expansió d'aquests esforços de traducció". Així mateix, el mitjà subratlla que la decisió de clausurar l'edició en castellà no afectarà la seva cobertura informativa de l'Amèrica Llatina. 

Per la seva banda, l'equip editorial del 'New York Times' en castellà s'ha mostrat "entristit" per la notícia però "orgullós d'haver produït, editat i publicat en tan poc temps una de les millors pàgines del periodisme en espanyol", i recorda que des de la seva posada en marxa aquest mitjà havia publicat setmanalment entre 40 i 50 articles traduïts de l'anglès i diversos articles d'opinió i reportatges originals. En aquest sentit, assenyalen que el seu objectiu principal no era "traduir textos a un altre idioma", sinó fer arribar als lectors "una tradició periodística reconeguda per la seva precisió, la seva imparcialitat i la seva qualitat, un símbol de periodisme independent i sense lligams amb el poder". 

"La tasca del 'New York Times' en espanyol ha sigut exitosa sota qualsevol indicador. Des de Los Angeles fins a Buenos Aires, i des de les illes Galápagos fins a Barcelona, hem arribat a una audiència que es compta per milions, tant en usuaris únics com en pàgines vistes, i hem aconseguit nivells de fidelitat significatius i envejables en la indústria informativa", reivindica l'equip del mitjà, que per acomiadar-se ha recuperat alguns dels articles més destacats que ha publicat al llarg dels seus tres anys d'existència. 

Més continguts de