04/03/2017

No comentis aquest article si no l'has entès

2 min
Gab: el Twitter dels ‘trolls’ partidaris de Trump

BarcelonaLa NRK és la ràdio pública noruega i s'ha empescat una manera de mantenir els comentaristes trol a ratlla. Per deixar la teva opinió sobre una notícia –de la secció de tecnologia– primer has de respondre a tres preguntes de, diguem-ne, comprensió lectora. Es tracta d'assegurar-se que qui deixa un comentari ho fa després d'haver llegit l'article i no només a partir del titular. Em sembla una denúncia divertida contra la hiperventilació però no crec que passi de l'experiment simpàtic. A l'ARA tenim molta sort i només el 7% de comentaris rebuts no es publiquen. A d'altres diaris, el percentatge és molt més gran i el filtratge és un autèntic maldecap. O bé no ho és en absolut, ja que alguns diaris sensacionalistes utilitzen la secció de comentaris per fer que la gent –convenientment excitada en les seves baixes passions pels mateixos articles– deixi anar la fel que el diari, per allò de guardar les aparences, encara no s'atreveix a abocar. Un dels comptes que segueixo a Twitter es dedica a recollir les opinions dels lectors més retrògrads del 'Daily Mail': n'hi ha per arrencar a córrer –perdó: a fer 'running'– fins a l'exoplaneta més pròxim.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Per cert, els periodistes tenim un motiu afegit per estar en contra d'això de les preguntes: són els redactors els que les han de programar. O sigui que, després de pensar el tema i escriure'l, hem passat a posar-hi paraules clau, títols alternatius per als cercadors, negretes, enllaços, etiquetes i altres metadades diverses. Després cal moure'ls per les xarxes i llegir els comentaris rebuts, potser contestar-ne algun que necessita resposta. ¿Ara també haurem de cofar-nos el barret de professor i començar a fer tests? En fi: no gireu el full fins que us avisi i, sobretot, no us oblideu de posar el nom a l'encapçalament.

stats