Nova aliança entre la CBS i Viacom per crear un nou gegant de la televisió

ViacomCBS serà una entitat única "de contingut prèmium líder a escala global i multiplataforma" que competirà amb diverses plataformes de 'streaming'

Neix un nou gegant mundial de l'entreteniment i un nou rival per als serveis de vídeo en 'streaming'. La CBS i Viacom han anunciat que tornen a fusionar-se, després d'haver estat 13 anys separats, per crear una única entitat anomenada ViacomCBS: una nova companyia en el sector del cinema i la televisió que competirà amb plataformes com Netflix i HBO.

Les dues companyies nord-americanes tornen a aliar-se després que el 2006 es van separar. Ara la proposta és la creació d'un nou imperi que ocuparà posicions als mercats dels Estats Units, Europa, Amèrica Llatina i Àsia. Segons han avançat en un comunicat, ViacomCBS serà "una companyia de contingut prèmium líder a escala global i multiplataforma, amb els actius, les capacitats i l'escala per ser una de les productores de continguts i proveïdors més importants de tot el món".  

La firma resultant passarà a ser el primer grup de televisió als Estats Units i es presenta com un gegant amb una àmplia oferta. D'una banda, agruparà els canals de la CBS –que és un dels canals nord-americans amb més audiència–, Showtime, Nickelodeon, BET, MTV i Comedy Central. A més, inclourà 750 noves sèries en producció conjuntament amb les ofertes ja existents dels estudis de cinema Paramount i de l'editorial Simon & Schuster, a part de diverses franquícies d'èxit com les sagues de 'Star Trek' i 'Missió impossible'. I, de l'altra, la nova companyia gestionarà importants serveis al Regne Unit, l'Argentina i Austràlia, així com canals de cable en més de 180 països.

Amb tot plegat, ViacomCBS es convertirà en un imperi que calculen que obtindrà 28.000 milions de dòlars en ingressos anuals. El nou grup el dirigirà Bob Bakish, l'actual cap de Viacom, que liderarà aquest nou projecte amb l'objectiu de fer front a la competència de serveis en 'streaming' com Netflix, HBO i la futura Disney+. De fet, aquesta fusió reconstitueix una entitat que ja existia fins al 2006, quan es va decidir alliberar Viacom de la 'càrrega' que suposava llavors la CBS. Però l'èxit d'aquest canal durant els últims anys ha portat a reconsiderar una nova aliança, i des del 2016 les dues empreses han intentat arribar a un acord.

La fusió de la CBS i Viacom, que té previst tancar-se a finals del 2019, es produeix en un context d'alta competitivitat en el sector de la televisió i l'entreteniment, que, de moment, lideren plataformes com Netflix, Amazon Prime i HBO. 

Més continguts de